Jakość  świadczonych usług  przez administrację publiczną w sytuacjach kryzysowych  J 04

Samodzielność decyzyjna organów administracji publicznej jest zdeterminowana przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Zarządzanie kapitałem ludzkim odpowiedzialnym za jakość świadczonych usług przez administrację jest uzależnione od wielu czynników. Aby jednostka działała sprawnie i dawała produkty-usługi wysokiej jakości, należy odpowiednio rozwiązywać problemy dotyczące otoczenia zewnętrznego, jak i struktury wewnętrznej. Pojawiające się w gospodarce sytuacje kryzysowe będące symptomami zagrożeń dla podmiotów gospodarczych nie omijają też administracji. Mimo determinantów prawnych wpływających bezpośrednio na działalność administracji nie bez znaczenia są pozostałe czynniki oddziaływujące na jednostkę. W rozpoznawaniu przyczyn i charakteru kryzysu (bo jest ich wiele) oraz znalezieniu dróg wyjścia celowe jest dobre, obiektywne rozeznanie. Przezwyciężenie kryzysu może wzmocnić jednostkę, jednak wiąże się to z podejmowaniem trudnych decyzji, które w sposób bezpośredni lub pośredni będą oddziaływać na świadczone przez nią usługi. W haśle:

  • Istota i źródła kryzysu w administracji publicznej i jej otoczeniu
  • Zasady zarządzania w warunkach kryzysowych
  • Kryzys, jako szansa poprawy jakości usług

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji ISO w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji ISO w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ