Standardy dobrego dialogu jako schody do porozumienia S 33

Dobra rozmowa wymaga empatii, życzliwości i asertywności, jak również inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Liderzy organizacji wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć poprzez dialog, przekonywanie i siłę perswazji. To, co przeszkadza w dobrej komunikacji, na poziomie rozmów sprowadza się do obwiniania, przeinaczania, przypisywania złych intencji, wykazywania racji, jak i nienależytej staranności i uważności w słuchaniu innych. Trudności z brakiem odpowiedniego dystansu i obiektywizmu zaangażowanego w przedmiot dyskusji to bolączka współczesnych dialogów. Trzeba stosować odpowiednie zasady do zmieniających się sytuacji w trakcie rozmowy, używać często wieloznacznych zwrotów, wydobywając z podświadomości rozmówcy siłę do odpowiedniego kojarzenia, wpływającą ostatecznie na akceptację sugestii. Skuteczną komunikację buduje się bowiem w pięciu fazach: dostrojenia, kontraktu społecznego, dialogu i ustaleń będących pomostem na przyszłe porozumienie. W haśle:

  • Dialog a rozmowa – podobieństwa i różnice
  • Metody dialogowe kluczem do działania skutecznych organizacji
  • Poszukiwanie opcji i rozwiązań w komunikacji pomostem porozumienia
  • Przeszkody w drodze do porozumienia

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji ISO w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji ISO w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ