Wpływ Six Sigma na procesy IT

Wpływ Six Sigma na procesy IT był znaczący, a wiele firm korzysta z Six Sigma w celu usprawnienia i optymalizacji swoich operacji IT. Podejście Six Sigma zapewnia ustrukturyzowany i systematyczny sposób identyfikowania, analizowania i eliminowania defektów procesów, poprawiając jakość, wydajność i satysfakcję klienta. 

Podejście procesowe i cykl PDCA

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym, gdzie zmiana stała się jedyną stałą, podejście procesowe oraz wykorzystanie cyklu PDCA (Plan-Do-Check-Act) zyskują na znaczeniu jako kluczowe narzędzia w zapewnieniu ciągłego doskonalenia i efektywności operacyjnej organizacji. Artykuł ten ma na celu dogłębne zbadanie, w jaki sposób te dwie metodologie współgrają ze sobą, tworząc mocny fundament dla zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości czy branży.

Zarządzanie konfliktem w miejscu pracy

W wielu firmach panuje przekonanie, że rozwiązywanie konfliktów jest podstawową kompetencją w pracy. Omówienie zagadnienia „konfliktu” podczas szkoleń bhp dla pracodawców i osób kierujących pracownikami jest zatem uzasadnione. Może się bowiem przyczynić do stworzenia bardziej kompleksowego i bezpiecznego środowiska pracy. Konflikty są przecież częścią życia zawodowego, a umiejętność radzenia sobie z nimi jest ważna zarówno z punktu widzenia bezpieczeństwa, jak i dobrostanu pracowników oraz efektywności organizacji. Jak radzić sobie z konfliktem w pracy?

2022

Lista kontrolna: zarządzania zmianą

Badanie benchmarkingowe z 2013 r. wykazało znaczny wzrost liczby projektów wykorzystujących ustrukturyzowaną metodologię, z 60% w 2009 r. do 79% w 2013 r. Ponadto uczestnicy wskazywali wykorzystanie ustrukturyzowanego procesu i narzędzi jako drugi najważniejszy czynnik przyczyniający się do sukcesu , za skutecznym sponsorowaniem. Analiza korelacji pokazuje, że wysiłki związane z zarządzaniem zmianą przy użyciu podejścia strukturalnego są bardziej efektywne i mają większe szanse na osiągnięcie celów projektu.

Zarządzanie zmianą organizacyjną (OCM)

Czym jest zarządzanie zmianami organizacyjnymi i dlaczego profesjonaliści ITSM zwrócić na to uwagę?Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zdarza się, że gdy Twój dział IT wprowadza nową technologię opartą na obietnicy wielkich korzyści, pojawiają się głosy powątpiewania, że technologia nie przyniesie oczekiwanego efektu – głównie z powodu braku zainteresowania użytkowników końcowych.

2021

ISO 27001 dlaczego warto wdrożyć?

W miarę jak wkraczamy dalej w XXI wiek, znaczenie, jakie ISO 27001 kładzie na ochronę informacji, staje się coraz bardziej oczywiste dla organizacji. W tym kontekście czekanie, aż będzie za późno, może mieć katastrofalne skutki dla reputacji organizacji na rynku jako bezpiecznego dostawcy, z którym można prowadzić interesy.

2020

Odpowiedzialność pracodawcy za zakażenia COVID-19 w firmie 

Nowym obowiązkiem pracodawcy jest aktywne przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się choroby COVID-19 na terenie zakładu pracy. Poznaj odpowiedzi naszego eksperta na 9 pytań pracodawców, które dotyczą ich codziennych problemów w dobie pandemii. Sprawdź, czego możesz wymagać od pracowników, a czego pracownicy mogą wymagać od Ciebie. Uzyskaj także pewność, że właściwie rozliczasz świadczenia za czas kwarantanny.

Jak naliczać wpłaty na PPK za zleceniobiorców – 4 przykłady rozliczeniowe

Oszczędzanie w ramach PPK nie ogranicza się jedynie do pracowników w pojęciu Kodeksu pracy, ale także innych osób zatrudnionych, o ile są z danego tytułu ubezpieczeni obowiązkowo. Uczestnikami PPK mogą stać się więc m.in. osoby zatrudnione na podstawie umowy zlecenia. Jak prawidłowo naliczać wpłaty na PPK w przypadku tych osób?