Proces projektowania i rozwoju nowych wyrobów – instrumentarium zarządzania jakością P 38

Celem artykułu jest zaprezentowanie kluczowych narzędzi i technik doskonalenia i zarządzania jakością, stosowanych przez menedżerów ds. jakości na etapach projektowania i rozwoju nowych wyrobów. Znajomość oraz właściwe wykorzystanie ww. metod pozwala sprostać stale wzrastającym wymaganiom klientów oraz pozytywnie wpłynąć na ich satysfakcję związaną z nabyciem i użytkowaniem określonego produktu. Ich identyfikacja i opis uwzględniają dynamicznie zmieniające się otoczenie funkcjonowania przedsiębiorstw oraz potrzebę skracania faz projektu i rozwoju, będących konsekwencją coraz krótszego cyklu życia wyrobów na rynku. Przy omawianiu poniższej problematyki autorka wzięła pod uwagę następujące etapy procesu zarządzania jakością: rozpoznanie oczekiwań i potrzeb klientów, poszukiwanie i dobór nowych pomysłów, projektowanie nowego wyrobu, proces testowania i wytwarzania produktu znajdującego się w obrocie rynkowym. W haśle:

  • Proces projektowania nowych wyrobów – zagadnienia wstępne
  • Identyfikacja klientów i rozpoznanie ich potrzeb
  • Poszukiwanie i wybór pomysłów
  • Projekt wyrobu
  • Testowanie wyrobu
  • Wprowadzenie wyrobu na rynek

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji ISO w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji ISO w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ