Public relations w administracji publicznej P 30

Badania opinii publicznej, dotyczące wizerunku organizacji, są jednym z najważniejszych narzędzi stosowanych w ocenie efektywności działań public relations. Administracja publiczna powinna dbać o dobrą reputację i skuteczną komunikację. Wynika to przede wszystkim z wagi misji, realizowanej przez urzędy, czyli wykonywania zadań przez urzędników dla wszystkich obywateli, a także z faktu, że urzędy są finansowane ze środków publicznych. Usprawnienie komunikacji w urzędach przynosi długofalowe korzyści, instytucje administracji publicznej działają bowiem w nieograniczonej perspektywie czasowej z uwagi na to, że są stałym narzędziem działania każdego państwa.  Prowadzenie badań opinii publicznej w zakresie wizerunku, jak i obsługi klienta, może być dla administracji sposobem na budowanie zrozumienia ze społeczeństwem.Ważnym elementem oddziaływania władz administracji publicznej jest marketing terytorialny. Jest celową i systematyczną działalnością administracji samorządowej zmierzającą poprzez procesy i oddziaływania do rozpoznania i zaspokojenia potrzeb społeczności lokalnej. Działania takie wobec określonej społeczności lokalnej mają na celu wpływanie na opinie, postawy i sposoby zachowania się tej społeczności. W haśle:

  • Skuteczność działania urzędów i ich urzędników
  • Kultura obsługi interesantów w administracji publicznej jako instrument kreowania wizerunku
  • Znaczenie etyki w działaniu administracji
  • Marketing w administracji publicznej
  • Rola public relations w administracji

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji ISO w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji ISO w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ