Zarządzanie wiedzą a doskonalenie procesów w przedsiębiorstwie Z 36

Zarządzanie wiedzą we współczesnym świecie stało się wymaganiem, bez którego przedsiębiorstwa nie mogą uzyskać wymaganej przez rynek konkurencyjności, nie mogą egzystować na dłuższą metę – między innymi ze względu na to, że ilość napływających z każdej strony danych stała się już w tej chwili niewyobrażalnie duża, a doświadczenie pokazuje, że będzie ciągle wzrastać. Z tego między innymi powodu dostawcy rozwiązań informatycznych stworzyli nowe pojęcie – oraz rozwiązanie wspierające ten obszar – Big Data, oznaczające ogromną ilość danych, z jakimi współcześnie muszą borykać się organizacje, próbując najpierw je zebrać, następnie przechowywać, zrozumieć i wykorzystać w celu doskonalenia biznesu. I właśnie z tego powodu zarządzanie wiedzą jest tak bliskie również pełnomocnikom do spraw jakości w przedsiębiorstwach, ponieważ gromadzone i odpowiednio wykorzystane dane (w tym celu właśnie tworzone i wdrażane są w przedsiębiorstwach systemy zarządzania wiedzą) stanowią dodatkowy, istotny element wspomagający doskonalenie procesów i jakości produktów przedsiębiorstwa. W haśle:

  • Definicja zarządzania wiedzą
  • Tworzenie efektywnego systemu zarządzania wiedzą
  • Narzędzia i metody wspomagające systemy zarządzania wiedzą
  • Korzyści wynikające z zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
  • Bariery i trudności w tworzeniu systemu zarządzania wiedzą

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji ISO w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji ISO w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ