Sztuczna inteligencja AI. Cele i odbiorcy automobilności 

Autorzy zwracają uwagę, że głównym celem niniejszego raportu jest przejście do ogólnych ram oceny wiarygodności systemów opartych na sztucznej inteligencji dla POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH. Obecny stan, luki badawcze, wyzwania, wdrażanie i adekwatność, w odniesieniu do wszystkich kryteriów zawartych na liście ocen (ALTAI) opracowanej przez Grupę Ekspertów Wysokiego Szczebla ds. Sztucznej Inteligencji (AI HLEG), są w niniejszym raporcie uszczegółowione i omówione szczegółowo dla domeny POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH. 

Zgodnie z najlepszą wiedzą autorów, jest to pierwsza próba przełożenia siedmiu wymogów, które systemy SI powinny spełniać w kontekście pojazdów autonomicznych aby , zgodnie z wytycznymi etyki grupy AI HLEG (AI HLEG, 2019), były wiarygodne. Aby zaś przeprowadzić adaptację kryteriów, najpierw należy zająć się podstawowymi aspektami POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH, w tym poziomami automatyzacji, terminologią i głównymi zadaniami, w których sztuczna inteligencja odgrywa ważną rolę. Przy opracowywaniu każdego kluczowego wymagania celem jest przedstawienie głównych problemów, stanu dojrzałości naukowej i technologicznej, trudności we wdrażaniu kryteriów, a także głównych luk i wyzwań badawczych, technicznych i politycznych. Autorzy dodają, że niniejszy raport jest skierowany do decydentów, praktyków branżowych i badaczy, niekoniecznie specjalizujących się w zautomatyzowanych lub autonomicznych systemach jazdy, jednakże zainteresowanych tym, w jaki sposób różne wymagania dotyczące wiarygodnej sztucznej inteligencji mają zastosowanie do tych systemów oraz jakie są powiązane wyzwania badawcze, techniczne i polityczne, którymi należy się zająć w najbliższej przyszłości.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji ISO w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji ISO w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ