Sprawdź, jak dbać o bezpieczeństwo danych osób wpisanych do firmowej bazy danych jako klienci lub kontrahenci.Mimo iż od rozpoczęcia stosowania przepisów RODO minęły już 3 lata, wielu przedsiębiorców nadal boryka się z wieloma trudnościami związanymi z tym, w jaki sposób zastosować zasady dotyczące ochrony danych osobowych w ich organizacjach. Jednym z realnych problemów jest sposób zabezpieczania danych, które są gromadzone w bazach z informacjami o klientach, dostawcach oraz innych podmiotach, z którymi dany przedsiębiorca współpracuje. Na jakie praktyczne rzeczy warto zwrócić uwagę, wybierając zabezpieczenia i oceniając, czy są one prawidłowe?
Pytanie: Firma pozyskuje pracowników w opcji tzw. body-leasingu (outsourcing kandydatów do innych podmiotów). Jaką podstawę prawną przetwarzania ich danych przyjąć? Czy należy zrealizować obowiązek informacyjny?
Resort finansów ogłosił propozycję zmian w ramach projektu SLIM VAT 2. Sprawdź, jakie zmiany zapowiada MF w rozliczaniu VAT?
Te 3 wielkie wyzwania – Covid-19 , automatyzacja i kryzys środowiskowy – będą kształtować przyszłość pracy w ciągu najbliższych 10 lat. W tym przeglądowym artykule przedstawiamy wyniki badań wiodących instytucji badawczych i analitycznych, aby nakreślić kluczowe zmiany w zatrudnieniu w latach 2020-2030.
Wydajne, dobrze zorganizowane zespoły projektowe odgrywają ważną rolę w sukcesach współczesnych konglomeratów. Pomyśl o Google, Ford Motor Company lub Walcie Disneyu, a zrozumiesz to w pełni. Ponieważ technologie cyfrowe zmieniają środowisko pracy, budowanie wysokowydajnych zespołów ma coraz większe znaczenie dla firm. W tym artykule szczegółowo omówimy następujące tematy:
Uchwalona w 2019 r. unijna Dyrektywa w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (tzw. Dyrektywa o ochronie sygnalistów) nałożyła na przedsiębiorstwa szereg obowiązków związanych z ochroną sygnalistów. Już mniej niż 10 miesięcy dzieli nas od terminu wdrożenia regulacji Dyrektywy o ochronie sygnalistów do lokalnych przepisów. Co duże przedsiębiorstwa mogą zrobić już teraz, aby nie być zaskoczonym w grudniu 2021 r.?
W świecie, w którym technologia informacyjna wciąż się rozwija, a firmy muszą stale się uczyć, rola serwisu LinkedIn znacznie wzrosła. Biorąc pod uwagę, jak ważne jest zdobywanie nowych kontaktów biznesowych oraz wzrost sprzedaży, Linkedin wysuwa się na pierwszą pozycję, zwłaszcza w takich obszarach jak generowanie leadów.
Dlaczego warto szukać nowych technik ewaluacji w przypadku projektów rozwojowych i szkoleniowych? Metodologia badań ewaluacyjnych czerpie z wysokich osiągnięć metodologicznych takich dziedzin jak socjologia, pedagogika, psychologia, ekonomia i nauki o zarządzaniu. Stosuje i dostosowuje stosowane w nich podejścia i metody badawcze na potrzeby badań ewaluacyjnych i analiz. Zobacz, jak możesz je wykorzystać.
Wdrożenie koncepcji przemysłu 4.0 traktowane jest za początek czwartej rewolucji przemysłowej, zainicjowanej nową polityką reindustrializacji na świecie. Otwiera ona nowe horyzonty rozwoju zrównoważonej gospodarki opartej na wiedzy i funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego. Promuje gospodarkę współdzielenia, w której wartość generowana jest poprzez dzielenie się nieużywanymi lub w pełni niewykorzystanymi zasobami bez względu na ich instytucjonalną przynależność.
Sejm przyjął nowelizację ustawy o odnawialnych źródłach energii, której, której najważniejszą zmiana jest wprowadzenie net-billingu, czyli systemu wartościowego rozliczenia nadwyżki energii wyprodukowanej przez prosumenta. Ustawa trafiła do podpisu Prezydenta.
Mówiąc „monitoring”, najczęściej mamy na myśli monitorowanie pracowników np. w związku z ochroną mienia pracodawcy, czy kontrolą produkcji. Czy monitoring w organizacji może być wdrożony w innym celu? Okazuje się, że tak.
Po wejściu w życie ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta szpitale będą zobowiązane do wdrożenia wielu rozwiązań mających na celu poprawę jakości zarówno na poziomie klinicznym, konsumenckim, jak i zarządczym. Będzie to warunek dalszego korzystania z finansowania ze środków publicznych. Czy szpitale będą w stanie dostosować się do nowych wymagań proponowanych już od 1 stycznia 2022 r.?
System zarządzania środowiskowego jest dobrowolną metodą wspomagającą zarządzanie przedsiębiorstwem, ułatwiającą jego funkcjonowanie i spełnianie zadań gospodarczo-społecznych. Czy są jakieś przypadki, w których możesz być zmuszony do wdrożenia takiego sytemu?
Krajowy System e-Faktur umożliwi podatnikom wystawianie ustrukturyzowanych faktur. Takie zmiany zaczną obowiązywać już od początku przyszłego roku. Najnowszy projekt zmian w ustawie o VAT zakłada też inne modyfikacje przepisów.
Uzyskanie certyfikatu to ważne wydarzenie w życiu placówki medycznej. To powód do dumy, który powinno się zaprezentować na zewnątrz. Jak zatem korzystać ze znaku certyfikacji?
Sprawdź, jak dbać o bezpieczeństwo danych osób wpisanych do firmowej bazy danych jako klienci lub kontrahenci.Mimo iż od rozpoczęcia stosowania przepisów RODO minęły już 3 lata, wielu przedsiębiorców nadal boryka się z wieloma trudnościami związanymi z tym, w jaki sposób zastosować zasady dotyczące ochrony danych osobowych w ich organizacjach. Jednym z realnych problemów jest sposób zabezpieczania danych, które są gromadzone w bazach z informacjami o klientach, dostawcach oraz innych podmiotach, z którymi dany przedsiębiorca współpracuje. Na jakie praktyczne rzeczy warto zwrócić uwagę, wybierając zabezpieczenia i oceniając, czy są one prawidłowe?
Pytanie: Firma pozyskuje pracowników w opcji tzw. body-leasingu (outsourcing kandydatów do innych podmiotów). Jaką podstawę prawną przetwarzania ich danych przyjąć? Czy należy zrealizować obowiązek informacyjny?
Resort finansów ogłosił propozycję zmian w ramach projektu SLIM VAT 2. Sprawdź, jakie zmiany zapowiada MF w rozliczaniu VAT?
Sprawdź, jak dbać o bezpieczeństwo danych osób wpisanych do firmowej bazy danych jako klienci lub kontrahenci.Jednym z realnych problemów jest sposób zabezpieczania danych, które są gromadzone w bazach z informacjami o klientach, dostawcach oraz innych podmiotach, z którymi dany przedsiębiorca współpracuje. Na jakie praktyczne rzeczy warto zwrócić uwagę, wybierając zabezpieczenia i oceniając, czy są one prawidłowe?
Wydajne, dobrze zorganizowane zespoły projektowe odgrywają ważną rolę w sukcesach współczesnych konglomeratów. Pomyśl o Google, Ford Motor Company lub Walcie Disneyu, a zrozumiesz to w pełni. Ponieważ technologie cyfrowe zmieniają środowisko pracy, budowanie wysokowydajnych zespołów ma coraz większe znaczenie dla firm. W tym artykule szczegółowo omówimy następujące tematy:
Uchwalona w 2019 r. unijna Dyrektywa w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (tzw. Dyrektywa o ochronie sygnalistów) nałożyła na przedsiębiorstwa szereg obowiązków związanych z ochroną sygnalistów. Już mniej niż 10 miesięcy dzieli nas od terminu wdrożenia regulacji Dyrektywy o ochronie sygnalistów do lokalnych przepisów. Co duże przedsiębiorstwa mogą zrobić już teraz, aby nie być zaskoczonym w grudniu 2021 r.?
W świecie, w którym technologia informacyjna wciąż się rozwija, a firmy muszą stale się uczyć, rola serwisu LinkedIn znacznie wzrosła. Biorąc pod uwagę, jak ważne jest zdobywanie nowych kontaktów biznesowych oraz wzrost sprzedaży, Linkedin wysuwa się na pierwszą pozycję, zwłaszcza w takich obszarach jak generowanie leadów.
Pandemia wymusiła na nas wszystkich nowe rozwiązania. Zmiany w dotychczasowych zasadach funkcjonowania nie ominęły również Państwowej Inspekcji Pracy, szczególnie jeśli chodzi o formy działań kontrolnych. Teraz kontrole mogą być prowadzone zarówno hybrydowo – czyli część kontroli odbywać będzie się w tradycyjny sposób w siedzibie firmy a cześć zdalnie, jak również całkowicie zdalnie za pośrednictwem m.in. środków komunikacji elektronicznej. Jak w praktyce przebiegać taka może przebiegać taka kontrola?
Innowacyjność jest przedmiotem analiz, badań i dyskusji. To ona bowiem stoi za rozwojem przedsiębiorstw a zatem gospodarki i co za tym idzie całych społeczeństw. W społeczeństwach, których elementem kultury jest kreatywność i innowacyjność, obserwuje się szybszy wzrost gospodarczy. Innowacyjność generuje wartość dla gospodarki, działania innowacyjne zwiększają zdolność firm do konkurowania w skali międzynarodowej, przyczyniają się do poprawy sytuacji na rynku pracy, większej elastyczności zatrudnienia a także poprawy jakości kształcenia. Jednocześnie wzrost gospodarczy napędza kreatywność i innowacyjność.
Zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy Pzp. Wybór tego wykonawcy poprzedza wiele czynności dokonywanych przez zamawiającego. Od momentu otwarcia ofert realizuje on swoje obowiązki ustawowe i ocenia skuteczność realizacji obowiązków nałożonych na wykonawców. Zamawiający musi podjąć wiele decyzji i ocenić prawidłowość dokumentów i oświadczeń składanych przez wykonawców, między innymi pod kątem ich aktualności. Aktualność jest to pojęcie bardzo istotne z punktu widzenia ustawy Pzp, a prawidłowa ocena zamawiającego ma w tym aspekcie wpływ zarówno na losy postępowania, jak i w konsekwencji na jego wynik. Z tego względu bardzo ważne jest, aby prawidłowo zrozumieć i oceniać aktualność.
Pracodawcy tzw. II i III kohorty (czyli tworzący PPK w 2020 roku) będą musieli wkrótce przekazać pracownikom informację dotyczącą PPK. Co zapisać w takiej informacji? Jak dobrze to wytłumaczyć pracownikom? Jak niczego nie pominąć? I jak uniknąć ryzykownego błędu co do informacji o rezygnacji? Przygotowaliśmy gotowy wzór.
Konieczność przebywania przez pracownika na kwarantannie najczęściej ma swoje przełożenie na wysokość przysługujących mu świadczeń, takich jak chociażby wynagrodzenie za pracę czy należności chorobowe.
W poprzednim tekście omówiliśmy stanowisko różnych organów co do tego, jak powinien się zachować pracodawca, gdy jego pracownik okaże się zakażony albo jest podejrzenie, że może mieć COVID-19. A jak te wytyczne przełożyć na praktykę?
Jak powinien się zachować pracodawca, gdy jego pracownik okaże się zakażony albo jest podejrzenie, że może mieć COVID-19?
Chociaż wytyczne i wymagania zawarte w nowej normie ISO 45001 nie odbiegają w zasadniczy sposób od tych, jakie formułowano w innych normach i dokumentach odnoszących się do systemów zarządzania bhp, to pełne dostosowanie tych systemów do wymagań nowej normy będzie na pewno wymagało dokładnej analizy procesów już wdrożonych i dotychczas stosowanych praktyk w zakresie bezpieczeństwa pracy.