Motywacja

Chcesz efektywnie i skutecznie motywować swój zespół? Jesteś niezadowolny, widząc, że Twoje wysiłki w procesie motywacji pracowników nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Jesteś zmęczony ciągłym motywowaniem, chciałbyś wreszcie, aby Twój zespół osiągnął oczekiwany przez Ciebie stan automotywacji. Czytając to hasło, dowiesz się, czym tak naprawdę jest proces motywacji. Po jego przeczytaniu być może zmienisz stereotypy dotyczące motywowania i Twój zespół będzie osiągał wspólnie wytyczone cele. Przeczytasz: Czym jest motywacja? Jak wykorzystać w procesie motywacji koncepcje Maslowa, McClellanda i Fredericka Herzberga w procesie motywacji? Jak możemy wzmocnić pozytywne zachowania?

Zarządzanie firmą w warunkach stresu 

Wszechobecna presja czasu, nastawienie na realizację coraz bardziej skomplikowanych i nowych zadań, a także problemy decyzyjne w niepewnych warunkach osiągnięcia sukcesu, brak poczucia bezpieczeństwa stałości zatrudnienia, nastawienie na rywalizację oraz zysk czy zbyt niskie zarobki w stosunku do włożonego wysiłku, oto niektóre z licznych bodźców powodujących zwiększenie stresu wśród kadry zarządzającej, jak i szeregowych pracowników.

Szansa drzemie w zmianie - zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie przekształceń

Jak mawiał Peter Drucker – guru zarządzania: „Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana”. Wiele placówek medycznych czekają przekształcenia. Na co powinno się zwrócić uwagę w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi? Wiele placówek czekają przekształcenia oraz inne zmiany organizacyjne. Proces przeprowadzenia organizacji przez zmiany to ogromne wyzwanie nie tylko dla osób zarządzających placówką. Wiele problemów, stresu i konfliktów z pracownikami wynika z niedostatecznego uwzględnienia znaczenia tzw. czynnika ludzkiego, czyli emocji, obaw, potrzeb i nastawienia pracowników.

Skuteczne zarządzanie produktem w przedsiębiorstwie

W artykule zostaną omówione metody marketingowe stosowane przy badaniach produktowych. Skuteczne zarządzanie produktem wymaga zdobywania rzetelnych informacji dotyczących produktów nowych oraz znajdujących się w obrocie. Prezentowane przez autorkę badania marketingowe umożliwiają zarówno ograniczanie podejmowania błędnych decyzji marketingowych, identyfikację właściwości produktów oferowanych przez firmę i jej otoczenie konkurencyjne, jak i rozpoznanie oczekiwań klientów względem cech, jakości, marki bądź samego opakowania produktu. Artykuł stanowi prezentację znaczenia i użyteczności badań marketingowych produktów powszechnie stosowanych przez przedsiębiorstwa polskie i zagraniczne.

Siedem praktyk dla liderów, które pomagają tworzyć w organizacji kulturę prowadząca do poprawy bezpieczeństwa

Przykład zawsze idzie z góry. To liderzy oraz osoby na stanowiskach kierowniczych, poprzez konkretne komunikaty i działania są odpowiedzialni za tworzenie kultury w organizacji, która ma bezpośredni wpływ na efektywność w podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa i jakości. To oni również mogą podjąć dialog wewnątrz organizacji, aby stworzyć odpowiedni wzorzec standardów postępowania pracowników, najbardziej optymalny pod kątem poprawy bezpieczeństwa i jakości.

Opakowanie jako przedmiot niezgodnego z prawem naśladownictwa produktów

Artykuł 13 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (w dalszej części artykułu nazywanej „u.z.n.k.”), stanowi, że czynem nieuczciwej konkurencji jest naśladowanie gotowego produktu, polegające na tym, że za pomocą technicznych środków reprodukcji jest kopiowana zewnętrzna postać produktu, jeżeli może wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości producenta lub produktu. W kontekście powyższego, interesującym wydaje się problem, czy szczególna więź jaka łączy produkt z jego opakowaniem, powoduje, że ochrona przed nielegalnym naśladownictwem rozciąga się także na jego zewnętrzną powłokę? A także czy niezgodne z prawem naśladownictwo samego opakowania produktu, bez kopiowania faktycznego wyrobu, może zostać uznane za czyn nieuczciwej konkurencji? 

Koronawirus – wyzwanie dla służb bhp w zakładach pracy

Zwiększająca się liczba przypadków zachorowań na koronawirusa na świecie i coraz większa liczba ofiar to zagrożenie dla zdrowia publicznego na wszystkich kontynentach i w większości krajów, w tym Polski. Ale także – wyzwanie dla służb bhp, które powinny podjąć jak najszybciej konkretne działania, związane z edukacją, ale także – przeciwdziałaniem wybuchowi paniki wśród pracowników.

Jak wdrożyć system TACCP?

TACCP (Threat Assessment Critical Control Point) to proces zarządzania łańcuchem dostaw kładący szczególną ochronę przed celowym zanieczyszczeniem żywności. Koncentruje się na zapobieganiu takim zagrożeniom dla żywności  jak sabotaż, wymuszanie, manipulowanie, celowe fałszowanie żywności oraz obronie żywności przed bio-terroryzmem. TACCP pomaga  identyfikować i kontrolować punkty krytyczne w łańcuchu dostaw, które mogą być narażone na celowe zanieczyszczenie żywności.

Jak radzić sobie z nieuczciwą konkurencją na rynku czyli problem niezgodnego z prawem naśladownictwa produktów?

Wprowadzenie na rynek produktu jest przedsięwzięciem skomplikowanym, które wymaga nie tylko odpowiednio dużego nakładu finansowego, ale także i poświęcenia ogromnej ilości czasu. Gdy jednak uda nam się ten proces zakończyć z sukcesem i nasz produkt zdobędzie właściwą sobie renomę i rozpoznawalność, mogą rozpocząć się problemy z chęcią jego bezprawnego kopiowania przez inne podmioty. Zdarzają się sytuacje, gdy nasz konkurent rozpoczyna wytwarzać łudząco podobne wyroby, z charakterystycznym dla nas opakowaniem, a także stosować na nich bardzo podobną nazwę, czy też bardzo zbliżone do naszych materiały reklamowe. Co wtedy zrobić? Jakie kroki prawne może podjąć przedsiębiorca, któremu z takim problemem przyszło się mierzyć?

Grudzień 2020

Jakim odpadem będą zużyte maseczki ochronne. Pytania od Czytelników                                                 

Jakim odpadem będą zużyte maseczki ochronne stosowane profilaktycznie w związku z koronawirusem przez pracowników? Czy to zwykła zużyta odzież, czy już potencjalny materiał niebezpieczny, medyczny – zakaźny?                             

Listopad 2020

Pracownicy, którym zmieniono wielkość etatu z powodu COVID-19, mogą liczyć na wyrównanie zasiłków

Od 9 października 2020 r. obowiązuje ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom COVID-19. Na jej mocy pracownicy, którym obniżono wymiar czasu pracy w czasie epidemii i którzy mieli ustalane zasiłki od wynagrodzenia, po zmianie etatu, będą mogli wnioskować o przeliczenie podstawy i wyrównanie świadczenia, np. zasiłku macierzyńskiego, chorobowego czy opiekuńczego. Sprawdź więcej.

Obniżenie czasu pracy i pensji w związku z COVID-19

Pytanie: Osoba prowadzącą działalność gospodarczą (KPIR + VAT) zatrudnia pracowników na umowę o pracą na czas określony. W dniu 30 czerwca 2020 r. skończyła się umowa na czas określony i pracodawca podpisał umowę o pracę od 1 lipca 2020 r. na czas nieokreślony. Pracownicy są zatrudnieni z najniższą pensją krajową. W związku z pandemią zostało podpisane porozumienie pomiędzy pracodawcą a pracownikami i na okres 3 miesięcy od maja do lipca 2020 r. mają obniżony wymiar czasu pracy oraz wynagrodzenie. W nowej umowie o pracę pracodawca wskazał, że pracownik pracuje na cały etat i ma 2.600 zł brutto. Czy prawidłowo została sporządzona umowa, mimo że w lipcu pracownik ma obniżony etat i pensję? Czy może należy sporządzić jakąś adnotację albo aneks do umowy?

Bezpieczeństwo pracowników – testy genetyczne na COVID-19 w badaniach profilaktycznych

W związku z przewidywaną drugą falą zakażeń koronawirusem po wakacjach widać pilną potrzebę wprowadzenia standardów postępowania wobec pracujących i procedur profilaktycznych, w których istotną rolę może odegrać służba medycyny pracy. Czy dodanie do badań profilaktycznych testów genetycznych na COVID-19 to jedynie marzenie czy realna szansa na powstrzymanie epidemii?

Październik 2020

Kilka podmiotów transportujących odpady – jak wypełnić BDO

Pytanie: Jak postąpić w przypadku, gdy jest kilka podmiotów transportujących odpad w BDO? Kontener przejmowany przez różnych przewoźników, np. transport drogowy z punktu wytworzenia do terminala kontenerowego, dalej transport kolejowy?

Job crafting – jak pomóc pracownikom przemodelować swoją pracę

Zaproponuj swoim pracownikom ankietę do wypełnienia. Zadaj im pytania: „Czy każdego ranka budzi Cię niechęć pójścia do pracy? A kiedy już tam się znajdziesz, nie potrafisz dostrzec sensu w tym, co robisz? Czy często myślisz o zmianie pracy jako jedynym ratunku na odnalezienie na nowo satysfakcji i zaangażowania? Jeśli tak, to zanim podejmiesz decyzje o radykalnej zmianie, spróbuj jeszcze jednego sposobu – job craftingu”.

Jaka jest rola informacji zwrotnej w e-learningu w dobie koronawirusa

Określenie zdalny (na odległość) jest w ostatnich tygodniach na ustach całego świata. Jak nigdy dotąd, nabiera szczególnego znaczenia w relacjach międzyludzkich. Jak w tych warunkach zapewnić ciągłość podstawowych funkcji społecznych, w tym funkcji nauczania i doskonalenia?

Wrzesień 2020

Bezpieczeństwo w pracy

Pomiar temperatury - zgodny z prawem, czy nie?   Informacja o stanie podgorączkowym czy gorączce nie stanowi żadnego dowodu na to, że dana osoba jest chora na COVID-19. Analogicznie informacja o braku gorączki nie oznacza, że osoba nie jest nosicielem wirusa SARS-CoV-2. 

Czerwiec 2020

Motywacja

Chcesz efektywnie i skutecznie motywować swój zespół? Jesteś niezadowolny, widząc, że Twoje wysiłki w procesie motywacji pracowników nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Jesteś zmęczony ciągłym motywowaniem, chciałbyś wreszcie, aby Twój zespół osiągnął oczekiwany przez Ciebie stan automotywacji. Czytając to hasło, dowiesz się, czym tak naprawdę jest proces motywacji. Po jego przeczytaniu być może zmienisz stereotypy dotyczące motywowania i Twój zespół będzie osiągał wspólnie wytyczone cele. Przeczytasz: Czym jest motywacja? Jak wykorzystać w procesie motywacji koncepcje Maslowa, McClellanda i Fredericka Herzberga w procesie motywacji? Jak możemy wzmocnić pozytywne zachowania?

Maj 2020

Dowiedz się, czym jest audyt środowiskowy

Audyty Environmental Due-Diligence (EDD) są od lat powszechnie stosowane w krajach Europy Zachodniej oraz w USA w celu wspierania procesów decyzyjnych w trakcie zakupów, fuzji i przejęć nieruchomości. Dzięki nim inwestorzy mogą uzyskać wiarygodne informacje na temat przedmiotu transakcji, w szczególności na temat istniejących rodzajów ryzyka i potencjalnych zobowiązań z nim związanych w kontekście środowiskowym. 

Kwiecień 2020

Kierowanie konfliktem w organizacji 

Konflikty między ludźmi są zjawiskiem tak naturalnym, że nie traktujemy ich jako wyjątkowe lub sprzeczne z naszą naturą. Jednak obawiamy się konfliktów jako czegoś groźnego, czegoś, co może mieć niszczycielską siłę. Przyczyn tych obaw powinniśmy upatrywać nie tyle w samej naturze konfliktu, ile w nas samych, naszej ich interpretacji oraz braku umiejętności ich rozwiązywania. W haśle:

Kierowanie konfliktem w organizacji 

Konflikty między ludźmi są zjawiskiem tak naturalnym, że nie traktujemy ich jako wyjątkowe lub sprzeczne z naszą naturą. Jednak obawiamy się konfliktów jako czegoś groźnego, czegoś, co może mieć niszczycielską siłę. Przyczyn tych obaw powinniśmy upatrywać nie tyle w samej naturze konfliktu, ile w nas samych, naszej ich interpretacji oraz braku umiejętności ich rozwiązywania. 

Marzec 2020

Konieczność zidentyfikowania funkcjonalności i związane z nimi potrzeby informacyjne K 51

W obecnych czasach obserwuje się zagubienie wielu pracowników w gąszczu wszelkiego rodzaju dokumentów i informacji oraz towarzyszących im rozwiązań informatycznych. Coraz wyraźniej odczuwane są potrzeby zidentyfikowania funkcjonalności i związane z nimi potrzeby informacyjne, które są niezbędne dla sprawnego funkcjonowania firmy. Dotyczy to także tych, które nie są niezbędne, ale są ważne, gdyż zapewniają spełnienie takich, a nie innych potrzeb. W tym haśle: Dokumentacja papierowa w przedsiębiorstwie Zamiana dokumentu papierowego na elektroniczny Praca grupowa

Charakterystyka monotonii pracy C 17

W aktualnym stanie rozwijającej się w niepohamowany sposób techniki i technologii na warunki pracy człowieka oraz jego stan zdrowia w coraz bardziej znaczący sposób wpływają czynniki psychospołeczne. W wyniku automatyzacji, robotyzacji i komputeryzacji zanika przeciążenie pracą fizyczną, a podstawowym problemem dla pracodawców staje się obciążenie psychiczne. Jednym z głównych zagrożeń jest tu stres, w szczególności stres negatywny, który obniża motywację do pracy. Długotrwały stan takiego stresu wywołuje z czasem negatywne konsekwencje zdrowotne, zawodowe i społeczne, w tym choroby psychosomatyczne. Jego dominującą przyczyną jest niedociążenie psychiki wywołane niedociążeniem jakościowym pracą. Natomiast ograniczenie pracy człowieka związane jest najczęściej właśnie z automatyzacją, robotyzacją i komputeryzacją procesów technologicznych, co powoduje osłabienie aktywności psychicznej, przy równoczesnej konieczności czuwania. W haśle: Charakterystyka monotonii pracy Obowiązki pracodawcy Profilaktyka monotonii pracy

Luty 2020

Program Inicjatyw Pracowniczych (PIP) P 71

Innowacja wiąże się z poprawą istniejących procesów. Aktywność małych grup roboczych w technikach Kaizen dostarcza drobnych usprawnień w wyniku skoordynowanych i ciągłych wysiłków wszystkich pracowników. W haśle tym przedstawimy Program Inicjatyw Pracowniczych (PIP), który stanowi część składową stosowanych technik w zarządzaniu firmą Thomson. Z artykułu tego dowiesz się: Zasady Programu Inicjatyw Pracowniczych (People Involvement Program) Jak działa program PIP Jaka jest rola przełożonego Przygotowanie załogi do wdrożenia programu PIP Metoda oceny i nagradzania pomysłów

Chemiczne materiały niebezpieczne i ich magazynowanie C 16

Niezależnie od profilu działalności gospodarczej w wielu zakładach pracy stosuje się  substancje chemiczne niebezpieczne i szkodliwe, które w czasie magazynowania, a także transportu, mogą w negatywny sposób oddziaływać na otoczenie, stwarzając zagrożenia zdrowia lub życia człowieka, zagrożenia pożarowo-wybuchowe a także zagrożenia dla środowiska. Bezpieczeństwo magazynowania takich materiałów zależy nie tylko od ich właściwości, ale także od ich ilości, warunków składowania, rodzaju pomieszczeń magazynowych, możliwości przechowywania razem z innymi materiałami niebezpiecznymi oraz stosowanych zabezpieczeń. W haśle: ·         Opakowania chemicznych materiałów niebezpiecznych ·         Sposoby magazynowania ·         Przykładowa instrukcja bhp magazyniera magazynu środków ochrony roślin