Audyty Environmental Due-Diligence (EDD) są od lat powszechnie stosowane w krajach Europy Zachodniej oraz w USA w celu wspierania procesów decyzyjnych w trakcie zakupów, fuzji i przejęć nieruchomości. Dzięki nim inwestorzy mogą uzyskać wiarygodne informacje na temat przedmiotu transakcji, w szczególności na temat istniejących rodzajów ryzyka i potencjalnych zobowiązań z nim związanych w kontekście środowiskowym.
Konflikty między ludźmi są zjawiskiem tak naturalnym, że nie traktujemy ich jako wyjątkowe lub sprzeczne z naszą naturą. Jednak obawiamy się konfliktów jako czegoś groźnego, czegoś, co może mieć niszczycielską siłę. Przyczyn tych obaw powinniśmy upatrywać nie tyle w samej naturze konfliktu, ile w nas samych, naszej ich interpretacji oraz braku umiejętności ich rozwiązywania.
Obecnie tylko nieliczne firmy nie mają własnych serwerowni i nie zatrudniają w nich administratorów systemu informatycznego – konserwatorów sprzętu. Oczywiście także na takich stanowiskach pracy należy ocenić ryzyko zawodowe, a wcale nie jest to takie łatwe... Na szczęście nasze hasło to właśnie przykład takiej oceny. Dowiesz się z niego przede wszystkim, jak prawidłowo oszacować ryzyko zawodowe dla wspomnianego stanowiska pracy. Wskazane przez nas zadania i zagrożenia potraktuj jako przykładowe, gdyż rzeczywiste warunki w Twojej firmie mogą odbiegać od podanych przez nas. Pamiętaj również, że prawidłowa ocena ryzyka zawodowego na danym stanowisku pracy to w konsekwencji podniesienie poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionych na nim pracowników! W haśle przeczytasz: Co uwzględnić, oceniając ryzyko zawodowe Jaka jest dokumentacja oceny ryzyka zawodowego Jakie są czynniki środowiska pracy sprzyjające popełnianiu błędów Jakie osoby narażone na zagrożenia
System TPM (Total Productive Maintenance) umożliwia wykorzystanie urządzenia w sposób najefektywniejszy. Wywodzi się z japońskiego przemysłu motoryzacyjnego lat siedemdziesiątych. Po raz pierwszy został wdrożony w Nippon Denso, u jednego z najważniejszych dostawców Toyota Car Company. Z czasem stał się elementem powstającego Toyota Production System (TPS). Celem TPM jest włączenie wszystkich pracowników przedsiębiorstwa w działania usprawniające funkcjonowanie parku maszynowego, aby dążyć do osiągnięcia zero usterek maszyn, zero wad w produkcji oraz zero wypadków przy pracy. Z tego hasła dowiesz się: Czym jest Totalne Zarządzanie Utrzymaniem Ruchu · Co nam daje TPM Czym jest 5 filarów TPM
Jakim odpadem będą zużyte maseczki ochronne stosowane profilaktycznie w związku z koronawirusem przez pracowników? Czy to zwykła zużyta odzież, czy już potencjalny materiał niebezpieczny, medyczny – zakaźny?
Od 9 października 2020 r. obowiązuje ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom COVID-19. Na jej mocy pracownicy, którym obniżono wymiar czasu pracy w czasie epidemii i którzy mieli ustalane zasiłki od wynagrodzenia, po zmianie etatu, będą mogli wnioskować o przeliczenie podstawy i wyrównanie świadczenia, np. zasiłku macierzyńskiego, chorobowego czy opiekuńczego. Sprawdź więcej.
Pytanie: Osoba prowadzącą działalność gospodarczą (KPIR + VAT) zatrudnia pracowników na umowę o pracą na czas określony. W dniu 30 czerwca 2020 r. skończyła się umowa na czas określony i pracodawca podpisał umowę o pracę od 1 lipca 2020 r. na czas nieokreślony. Pracownicy są zatrudnieni z najniższą pensją krajową. W związku z pandemią zostało podpisane porozumienie pomiędzy pracodawcą a pracownikami i na okres 3 miesięcy od maja do lipca 2020 r. mają obniżony wymiar czasu pracy oraz wynagrodzenie. W nowej umowie o pracę pracodawca wskazał, że pracownik pracuje na cały etat i ma 2.600 zł brutto. Czy prawidłowo została sporządzona umowa, mimo że w lipcu pracownik ma obniżony etat i pensję? Czy może należy sporządzić jakąś adnotację albo aneks do umowy?
W związku z przewidywaną drugą falą zakażeń koronawirusem po wakacjach widać pilną potrzebę wprowadzenia standardów postępowania wobec pracujących i procedur profilaktycznych, w których istotną rolę może odegrać służba medycyny pracy. Czy dodanie do badań profilaktycznych testów genetycznych na COVID-19 to jedynie marzenie czy realna szansa na powstrzymanie epidemii?
Dni wolne nie przerywają ciągłości w nabywaniu doświadczenia w pełnieniu określonej funkcji przez osobę na danym kontrakcie. Przerwa w dniach 18 marca 2018 r. (niedziela) oraz 1 stycznia 2019 r. (Nowy Rok) nie może przesądzać o braku ciągłości w nabyciu doświadczenia przez tego pracownika. Tym samym nie stanowi to o przekazaniu zamawiającemu informacji nieprawdziwych, wprowadzających go w błąd lub też o niezgodności treści oferty z treścią siwz (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 8 czerwca 2020 r., sygn. akt KIO 949/20).
Dyrektorzy HR nierzadko muszą towarzyszyć prezesom podczas wystąpień publicznych. Prezentują strategię działania oraz plany rozwojowe. Sprawdź, jak przygotować atrakcyjne przemówienie, które porwie słuchaczy.
Kolejne spotkanie firmowe, prezentacja produktu, konferencja, wykład, szkolenie, warsztat. Jesteś doskonale przygotowany. Wiesz, co masz powiedzieć. Prezentowany temat znasz od podszewki. Nikt nie zaskoczy ciebie żadnym pytaniem, na które nie znasz odpowiedzi. Poza tym masz doskonałą prezentację, która pomoże ci w chwili zapomnienia. Przećwiczyłeś ją kilkukrotnie i praktycznie wiesz, że nie będzie momentu zachwiania.
Pomiar temperatury - zgodny z prawem, czy nie? Informacja o stanie podgorączkowym czy gorączce nie stanowi żadnego dowodu na to, że dana osoba jest chora na COVID-19. Analogicznie informacja o braku gorączki nie oznacza, że osoba nie jest nosicielem wirusa SARS-CoV-2.
Chcesz efektywnie i skutecznie motywować swój zespół? Jesteś niezadowolny, widząc, że Twoje wysiłki w procesie motywacji pracowników nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Jesteś zmęczony ciągłym motywowaniem, chciałbyś wreszcie, aby Twój zespół osiągnął oczekiwany przez Ciebie stan automotywacji. Czytając to hasło, dowiesz się, czym tak naprawdę jest proces motywacji. Po jego przeczytaniu być może zmienisz stereotypy dotyczące motywowania i Twój zespół będzie osiągał wspólnie wytyczone cele. Przeczytasz: Czym jest motywacja? Jak wykorzystać w procesie motywacji koncepcje Maslowa, McClellanda i Fredericka Herzberga w procesie motywacji? Jak możemy wzmocnić pozytywne zachowania?
Audyty Environmental Due-Diligence (EDD) są od lat powszechnie stosowane w krajach Europy Zachodniej oraz w USA w celu wspierania procesów decyzyjnych w trakcie zakupów, fuzji i przejęć nieruchomości. Dzięki nim inwestorzy mogą uzyskać wiarygodne informacje na temat przedmiotu transakcji, w szczególności na temat istniejących rodzajów ryzyka i potencjalnych zobowiązań z nim związanych w kontekście środowiskowym.
Konflikty między ludźmi są zjawiskiem tak naturalnym, że nie traktujemy ich jako wyjątkowe lub sprzeczne z naszą naturą. Jednak obawiamy się konfliktów jako czegoś groźnego, czegoś, co może mieć niszczycielską siłę. Przyczyn tych obaw powinniśmy upatrywać nie tyle w samej naturze konfliktu, ile w nas samych, naszej ich interpretacji oraz braku umiejętności ich rozwiązywania. W haśle:
Konflikty między ludźmi są zjawiskiem tak naturalnym, że nie traktujemy ich jako wyjątkowe lub sprzeczne z naszą naturą. Jednak obawiamy się konfliktów jako czegoś groźnego, czegoś, co może mieć niszczycielską siłę. Przyczyn tych obaw powinniśmy upatrywać nie tyle w samej naturze konfliktu, ile w nas samych, naszej ich interpretacji oraz braku umiejętności ich rozwiązywania.
W obecnych czasach obserwuje się zagubienie wielu pracowników w gąszczu wszelkiego rodzaju dokumentów i informacji oraz towarzyszących im rozwiązań informatycznych. Coraz wyraźniej odczuwane są potrzeby zidentyfikowania funkcjonalności i związane z nimi potrzeby informacyjne, które są niezbędne dla sprawnego funkcjonowania firmy. Dotyczy to także tych, które nie są niezbędne, ale są ważne, gdyż zapewniają spełnienie takich, a nie innych potrzeb. W tym haśle: Dokumentacja papierowa w przedsiębiorstwie Zamiana dokumentu papierowego na elektroniczny Praca grupowa
W aktualnym stanie rozwijającej się w niepohamowany sposób techniki i technologii na warunki pracy człowieka oraz jego stan zdrowia w coraz bardziej znaczący sposób wpływają czynniki psychospołeczne. W wyniku automatyzacji, robotyzacji i komputeryzacji zanika przeciążenie pracą fizyczną, a podstawowym problemem dla pracodawców staje się obciążenie psychiczne. Jednym z głównych zagrożeń jest tu stres, w szczególności stres negatywny, który obniża motywację do pracy. Długotrwały stan takiego stresu wywołuje z czasem negatywne konsekwencje zdrowotne, zawodowe i społeczne, w tym choroby psychosomatyczne. Jego dominującą przyczyną jest niedociążenie psychiki wywołane niedociążeniem jakościowym pracą. Natomiast ograniczenie pracy człowieka związane jest najczęściej właśnie z automatyzacją, robotyzacją i komputeryzacją procesów technologicznych, co powoduje osłabienie aktywności psychicznej, przy równoczesnej konieczności czuwania. W haśle: Charakterystyka monotonii pracy Obowiązki pracodawcy Profilaktyka monotonii pracy
Innowacja wiąże się z poprawą istniejących procesów. Aktywność małych grup roboczych w technikach Kaizen dostarcza drobnych usprawnień w wyniku skoordynowanych i ciągłych wysiłków wszystkich pracowników. W haśle tym przedstawimy Program Inicjatyw Pracowniczych (PIP), który stanowi część składową stosowanych technik w zarządzaniu firmą Thomson. Z artykułu tego dowiesz się: Zasady Programu Inicjatyw Pracowniczych (People Involvement Program) Jak działa program PIP Jaka jest rola przełożonego Przygotowanie załogi do wdrożenia programu PIP Metoda oceny i nagradzania pomysłów
Niezależnie od profilu działalności gospodarczej w wielu zakładach pracy stosuje się substancje chemiczne niebezpieczne i szkodliwe, które w czasie magazynowania, a także transportu, mogą w negatywny sposób oddziaływać na otoczenie, stwarzając zagrożenia zdrowia lub życia człowieka, zagrożenia pożarowo-wybuchowe a także zagrożenia dla środowiska. Bezpieczeństwo magazynowania takich materiałów zależy nie tylko od ich właściwości, ale także od ich ilości, warunków składowania, rodzaju pomieszczeń magazynowych, możliwości przechowywania razem z innymi materiałami niebezpiecznymi oraz stosowanych zabezpieczeń. W haśle: · Opakowania chemicznych materiałów niebezpiecznych · Sposoby magazynowania · Przykładowa instrukcja bhp magazyniera magazynu środków ochrony roślin