Wdrożenie koncepcji przemysłu 4.0 traktowane jest za początek czwartej rewolucji przemysłowej, zainicjowanej nową polityką reindustrializacji na świecie. Otwiera ona nowe horyzonty rozwoju zrównoważonej gospodarki opartej na wiedzy i funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego. Promuje gospodarkę współdzielenia, w której wartość generowana jest poprzez dzielenie się nieużywanymi lub w pełni niewykorzystanymi zasobami bez względu na ich instytucjonalną przynależność.
Prawidłowe wdrożenie i stosowanie metody 5S buduje poczucie odpowiedzialności pracowników za wszystkie czynności, procesy i rzeczy związane z ich miejscem pracy. Prawidłowe zdefiniowanie standardów w pierwszych trzech krokach 5S umożliwia identyfikację wielu dotychczas niezauważalnych i ukrytych problemów w przedsiębiorstwie.
Nie każde działanie pracodawcy niekorzystne dla pracownika jest działaniem mającym na celu negowanie jego przynależności do zespołu. O mobbingu nie przesądza również istniejący między stronami konflikt bądź też manifestowanie niezadowolenia z wyroku sądu pracy (przywracającego pracownika do pracy). Co to oznacza w praktyce?
Analiza ryzyka, ochrona skutków dla ochrony danych, upoważnienia dla personelu placówki medycznej czy też stosowne środki ochronne to tylko niektóre z najważniejszych form zabezpieczenia danych osobowych na potrzeby elektronicznej dokumentacji medycznej. Sprawdź, jak przygotować się do nowych obowiązków i jak przeszkolić na tę okoliczność pracowników.
Kiedy jako beneficjent środków unijnych musisz stosować ustawę Prawo zamówień publicznych, a kiedy zapytanie ofertowe? Jakie procedury są najbezpieczniejsze, gdy realizujesz zakupy w ramach projektu unijnego? Dnia 1 stycznia 2021 r. wchodzi w życie nowa ustawa z 11 września 2021 r. – Prawo zamówień publicznych. Przygotuj się na stosowanie nowych regulacji. Sprawdź, czy nowe przepisy mają znaczenie dla Twojej firmy i realizowanych przez nią projektów.
Państwa członkowskie Unii Europejskiej wraz z Radą Europejską porozumiały się i określiły budżet na lata 2021–2027. Choć cały czas trwają negocjacje co do szczegółowych zapisów, jakie ma potwierdzić Parlament Europejski, już teraz można wskazać obszary, które będą mogły liczyć na szczególne finansowanie. Co ważne, kraje członkowskie nie zapomniały także o sytuacji gospodarczej, jaka panuje w Unii Europejskiej. Na wsparcie unijnych gospodarek przewidziano zupełnie odrębny instrument, który ma podreperować sytuację finansową na starym kontynencie.
W obecnych czasach, gdzie rynek pracy zdaje się być bardziej dynamiczny i wymagający niż kiedykolwiek wcześniej, benefity pracownicze stały się jednym z kluczowych aspektów przyciągania oraz utrzymania talentów. Firmy inwestujące w rozbudowane i atrakcyjne pakiety benefitów często błyskawicznie przyciągają uwagę kandydatów oraz zwiększają zaangażowanie obecnych pracowników.
Same narzędzia marketingowe i zdobycze nowych technologii nie wystarczą do efektywnego zarządzania apteką. Potrzebna jest jeszcze umiejętność prowadzenia dobrej rozmowy, która wymaga empatii, życzliwości i asertywności, inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Właściciele i kierownicy aptek wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć przez dialog, przekonywanie i siłę perswazji.
Psychowashing to termin, którym określa się stwarzanie pozorów tworzenia kultury organizacyjnej dbającej o dobrostan pracowników i ich zdrowie psychiczne.
Planowanie urlopu bywa poważną akcją logistyczną dla niektórych pracowników, inni po prostu nie mogą się doczekać, by chwilę odetchnąć. To planowanie to także określone koszty, związane chociażby z rezerwacjami. Czy jeśli pracodawca przesuwając urlop będzie zwracał te koszty, to zwrot będzie obciążony podatkiem?
Wprowadzone niedawno przepisy Kodeksu pracy dają możliwość weryfikacji gotowości pracowników do wykonywania pracy zarówno na okoliczność alkoholu, jak i substancji działających podobnie. Warto zauważyć, że nie wprowadzono równolegle zmian do obowiązków osób kierujących pracownikami. Czy zatem kierownik może brać udział w zakładowej weryfikacji gotowości do wykonywania pracy?
Według raportu „Przyszłość zatrudnienia” Światowego Forum Ekonomicznego opublikowanego pod koniec 2020 roku, połowa wszystkich pracowników na świecie będzie musiała się przekwalifikować już do 2025 r. Pandemia COVID-19 wpłynęła na każdy aspekt naszego życia, nie pozostanie bez konsekwencji dla rynku pracy. Raport stwierdza, że do 2025 r. pracownicy staną w obliczu dwóch poważnych zakłóceń: utraty miejsc pracy z powodu zwiększonej automatyzacji oraz skutków gospodarczych kryzysu, którego wciąż doświadczamy.
Emocjonalny stan wojny. Czy wszyscy po prostu chcemy wierzyć, że Ukraina wygra z Rosją, i szukamy wszelkich symptomów, że "jest dobrze"? A jak jest naprawdę, i jak będzie? Zadajemy sobie trudne pytania, kiedy toczy się wojna tuż za polską granicą. Przyjmujemy Uchodźców, starając się zapewnić im opiekę, byt, pracę i poczucie bezpieczeństwa. Jednocześnie odpowiadamy za realizację projektów, zadań, prowadzimy firmy w niezwykle trudnych warunkach.
Silna marka jest cennym aktywem dla każdej firmy, przyczyniającym się do zwiększenia pozyskiwania, satysfakcji, lojalności i poparcia klientów. Silne marki przyczyniają się do rozwoju i rentowności firmy + Właściciele marek są odpowiedzialni za zapewnienie, że ich marki są rzeczywiście silne i rozwijają się. Niezależny i obiektywny system oceny wyników marki jest zatem niezbędny.
Resort finansów ogłosił propozycję zmian w ramach projektu SLIM VAT 2. Sprawdź, jakie zmiany zapowiada MF w rozliczaniu VAT?
Te 3 wielkie wyzwania – Covid-19 , automatyzacja i kryzys środowiskowy – będą kształtować przyszłość pracy w ciągu najbliższych 10 lat. W tym przeglądowym artykule przedstawiamy wyniki badań wiodących instytucji badawczych i analitycznych, aby nakreślić kluczowe zmiany w zatrudnieniu w latach 2020-2030.
Wszechobecna presja czasu, nastawienie na realizację coraz bardziej skomplikowanych i nowych zadań, a także problemy decyzyjne w niepewnych warunkach osiągnięcia sukcesu, brak poczucia bezpieczeństwa stałości zatrudnienia, nastawienie na rywalizację oraz zysk czy zbyt niskie zarobki w stosunku do włożonego wysiłku, oto niektóre z licznych bodźców powodujących zwiększenie stresu wśród kadry zarządzającej, jak i szeregowych pracowników.
Jak mawiał Peter Drucker – guru zarządzania: „Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana”. Wiele placówek medycznych czekają przekształcenia. Na co powinno się zwrócić uwagę w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi? Wiele placówek czekają przekształcenia oraz inne zmiany organizacyjne. Proces przeprowadzenia organizacji przez zmiany to ogromne wyzwanie nie tylko dla osób zarządzających placówką. Wiele problemów, stresu i konfliktów z pracownikami wynika z niedostatecznego uwzględnienia znaczenia tzw. czynnika ludzkiego, czyli emocji, obaw, potrzeb i nastawienia pracowników.
W artykule zostaną omówione metody marketingowe stosowane przy badaniach produktowych. Skuteczne zarządzanie produktem wymaga zdobywania rzetelnych informacji dotyczących produktów nowych oraz znajdujących się w obrocie. Prezentowane przez autorkę badania marketingowe umożliwiają zarówno ograniczanie podejmowania błędnych decyzji marketingowych, identyfikację właściwości produktów oferowanych przez firmę i jej otoczenie konkurencyjne, jak i rozpoznanie oczekiwań klientów względem cech, jakości, marki bądź samego opakowania produktu. Artykuł stanowi prezentację znaczenia i użyteczności badań marketingowych produktów powszechnie stosowanych przez przedsiębiorstwa polskie i zagraniczne.