Ryzyko zawodowego administratora systemu informatycznego R 26

Obecnie tylko nieliczne firmy nie mają własnych serwerowni i nie zatrudniają w nich administratorów systemu informatycznego – konserwatorów sprzętu. Oczywiście także na takich stanowiskach pracy należy ocenić ryzyko zawodowe, a wcale nie jest to takie łatwe... Na szczęście nasze hasło to właśnie przykład takiej oceny. Dowiesz się z niego przede wszystkim, jak prawidłowo oszacować ryzyko zawodowe dla wspomnianego stanowiska pracy. Wskazane przez nas zadania i zagrożenia potraktuj jako przykładowe, gdyż rzeczywiste warunki w Twojej firmie mogą odbiegać od podanych przez nas. Pamiętaj również, że prawidłowa ocena ryzyka zawodowego na danym stanowisku pracy to w konsekwencji podniesienie poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionych na nim pracowników! W haśle przeczytasz: Co uwzględnić, oceniając ryzyko zawodowe Jaka jest dokumentacja oceny ryzyka zawodowego Jakie są czynniki środowiska pracy sprzyjające popełnianiu błędów Jakie osoby narażone na zagrożenia

Praktyczne zastosowania Lean Manufacturing P 73

W ofertach pracy, a także w opracowaniach dla przemysłu znajdujemy określenia: Lean Manufacturing, Kaizen, 5S, FMEA, PDCA itp. Geneza tych zagadnień wywodzi się z technik zarządzania i organizacji pracy na rynku japońskim z okresu drugiej połowy ubiegłego wieku. Literatura opisująca metodologię Lean Manufacturing jest praktycznie nieznana na polskim rynku wydawniczym. Jest kilka ośrodków kształcących specjalistów w tej dziedzinie zarządzania firmą, ale praktycznych wdrożeń jest bardzo mało. Wprowadzanie metodologii LM do zakładów przemysłowych opiera się na doświadczeniach specjalistów, którzy brali udział w praktycznym wdrażaniu tychże technik w zakładach pracy i posiadają zdobyte doświadczenie. Zachęcamy do przeczytania tego hasła, które pozwoli na prześledzenie trzech przykładów związanych z praktycznym wdrożeniem technik Lean Manufacturing w Zakładzie Thomson Polska produkującym kineskopy kolorowe. W haśle znajdziesz działy: Dlaczego Lean manufacturing w Thomson Polska Zadania Makro Wydział Zabezpieczenia Antyimplozyjnego Wydział YAM Wydział Pakowni Ocena wdrożenia Lean Manufacturing

Konieczność zidentyfikowania funkcjonalności i związane z nimi potrzeby informacyjne K 51

W obecnych czasach obserwuje się zagubienie wielu pracowników w gąszczu wszelkiego rodzaju dokumentów i informacji oraz towarzyszących im rozwiązań informatycznych. Coraz wyraźniej odczuwane są potrzeby zidentyfikowania funkcjonalności i związane z nimi potrzeby informacyjne, które są niezbędne dla sprawnego funkcjonowania firmy. Dotyczy to także tych, które nie są niezbędne, ale są ważne, gdyż zapewniają spełnienie takich, a nie innych potrzeb. W tym haśle: Dokumentacja papierowa w przedsiębiorstwie Zamiana dokumentu papierowego na elektroniczny Praca grupowa

Charakterystyka monotonii pracy C 17

W aktualnym stanie rozwijającej się w niepohamowany sposób techniki i technologii na warunki pracy człowieka oraz jego stan zdrowia w coraz bardziej znaczący sposób wpływają czynniki psychospołeczne. W wyniku automatyzacji, robotyzacji i komputeryzacji zanika przeciążenie pracą fizyczną, a podstawowym problemem dla pracodawców staje się obciążenie psychiczne. Jednym z głównych zagrożeń jest tu stres, w szczególności stres negatywny, który obniża motywację do pracy. Długotrwały stan takiego stresu wywołuje z czasem negatywne konsekwencje zdrowotne, zawodowe i społeczne, w tym choroby psychosomatyczne. Jego dominującą przyczyną jest niedociążenie psychiki wywołane niedociążeniem jakościowym pracą. Natomiast ograniczenie pracy człowieka związane jest najczęściej właśnie z automatyzacją, robotyzacją i komputeryzacją procesów technologicznych, co powoduje osłabienie aktywności psychicznej, przy równoczesnej konieczności czuwania. W haśle: Charakterystyka monotonii pracy Obowiązki pracodawcy Profilaktyka monotonii pracy

Ustanowienia systemu zarządzania jakością, a koszty przygotowania organizacji U 11

O tym, że system zarządzania jakością jest niepowtarzalny, jak niepowtarzalne jest każde przedsiębiorstwo, wiemy wszyscy. Stanowi on o dodatkowej wartości przedsiębiorstwa, niejednokrotnie wyższej niż zapisano w księgach – szczególnie wtedy, gdy pokonane zostały bariery w opracowywaniu dokumentów dotyczących jakości i przygotowaniu kadr. Bo dobrą praktyką jest opracowywanie systemu przez pracowników organizacji korzystających z niezbędnych usług konsultanta. To oni wtedy powodują, że nie mnożą się ponad miarę w przedsiębiorstwie dokumenty systemowe, a przedstawiane argumenty wyrażane są w uniwersalnym języku – pieniądzu. Z tego hasła dowiesz się: Po co identyfikować i mierzyć koszty jakości w systemie zarządzania jakością Jakie są koszty i korzyści z posiadania dokumentacji systemowej Jakie są koszty osobowe

2024

Najbardziej aktualnie pożądane benefity pracownicze na rynku pracy

W obecnych czasach, gdzie rynek pracy zdaje się być bardziej dynamiczny i wymagający niż kiedykolwiek wcześniej, benefity pracownicze stały się jednym z kluczowych aspektów przyciągania oraz utrzymania talentów. Firmy inwestujące w rozbudowane i atrakcyjne pakiety benefitów często błyskawicznie przyciągają uwagę kandydatów oraz zwiększają zaangażowanie obecnych pracowników.

Jak prowadzić skuteczny dialog – najważniejsze zasady w komunikacji

Same narzędzia marketingowe i zdobycze nowych technologii nie wystarczą do efektywnego zarządzania apteką. Potrzebna jest jeszcze umiejętność prowadzenia dobrej rozmowy, która wymaga empatii, życzliwości i asertywności, inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Właściciele i kierownicy aptek wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć przez dialog, przekonywanie i siłę perswazji.

Czym jest psychowashing czyli ciemna strona wellbeingu

Psychowashing to termin, którym określa się stwarzanie pozorów tworzenia kultury organizacyjnej dbającej o dobrostan pracowników i ich zdrowie psychiczne.

2022

Pracownik złożył wniosek o niestosowanie ulgi dla klasy średniej – czy stosować rozporządzenie z 07.01.2022 r.?

Pytanie: Rozporządzenie z 7 stycznia 2022 r. w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych nakazuje przeliczanie wynagrodzenia według starych i nowych zasad oraz zapłacenie zaliczki korzystniejszej dla podatnika. Co w przypadku, gdy pracownik zrezygnował ze stosowania ulgi dla klasy średniej przy naliczaniu miesięcznych zaliczek i nie może złożyć wniosku o nieprzedłużanie terminów poboru i przekazania zaliczki podatkowej? Czy w tym przypadku, przy tej kalkulacji wynagrodzenia według zasad w 2021 i 2022 roku, należy brać pod uwagę ulgę, czy też nie? Jaką zaliczkę powinien zapłacić – z ulgą czy bez? Proszę o przykład dla wynagrodzenia 7.000 zł brutto.

Od kiedy można korzystać z ulgi dla seniora

Pytanie: Czy osoba z rocznika 1955 niebędąca na emeryturze może skorzystać z ulgi dla seniora od dowolnego momentu, np. od marca 2022 roku?

Dyżur pod telefonem – w zasadzie jak zakładowy

Dyżur pracowniczy jest znaną od wielu lat instytucją prawa pracy. Polega na zobowiązaniu pracownika do pozostawania poza normalnymi godzinami pracy w gotowości do wykonywania pracy wynikającej z umowy o pracę – w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę. Reguluje go m.in. Kodeks pracy, rozróżniając dwa jego zasadnicze typy – dyżur zakładowy i dyżur domowy. A jak traktować dyżur „pod telefonem”?

2020

Kierowanie konfliktem w organizacji 

Konflikty między ludźmi są zjawiskiem tak naturalnym, że nie traktujemy ich jako wyjątkowe lub sprzeczne z naszą naturą. Jednak obawiamy się konfliktów jako czegoś groźnego, czegoś, co może mieć niszczycielską siłę. Przyczyn tych obaw powinniśmy upatrywać nie tyle w samej naturze konfliktu, ile w nas samych, naszej ich interpretacji oraz braku umiejętności ich rozwiązywania. 

Ryzyko zawodowego administratora systemu informatycznego R 26

Obecnie tylko nieliczne firmy nie mają własnych serwerowni i nie zatrudniają w nich administratorów systemu informatycznego – konserwatorów sprzętu. Oczywiście także na takich stanowiskach pracy należy ocenić ryzyko zawodowe, a wcale nie jest to takie łatwe... Na szczęście nasze hasło to właśnie przykład takiej oceny. Dowiesz się z niego przede wszystkim, jak prawidłowo oszacować ryzyko zawodowe dla wspomnianego stanowiska pracy. Wskazane przez nas zadania i zagrożenia potraktuj jako przykładowe, gdyż rzeczywiste warunki w Twojej firmie mogą odbiegać od podanych przez nas. Pamiętaj również, że prawidłowa ocena ryzyka zawodowego na danym stanowisku pracy to w konsekwencji podniesienie poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionych na nim pracowników! W haśle przeczytasz: Co uwzględnić, oceniając ryzyko zawodowe Jaka jest dokumentacja oceny ryzyka zawodowego Jakie są czynniki środowiska pracy sprzyjające popełnianiu błędów Jakie osoby narażone na zagrożenia

System TPM czyli wykorzystanie urządzenia w sposób najefektywniejszy S 61

System TPM (Total Productive Maintenance) umożliwia wykorzystanie urządzenia w sposób najefektywniejszy. Wywodzi się z japońskiego przemysłu motoryzacyjnego lat siedemdziesiątych. Po raz pierwszy został wdrożony w Nippon Denso, u jednego z najważniejszych dostawców Toyota Car Company. Z czasem stał się elementem powstającego Toyota Production System (TPS). Celem TPM jest włączenie wszystkich pracowników przedsiębiorstwa w działania usprawniające funkcjonowanie parku maszynowego, aby dążyć do osiągnięcia zero usterek maszyn, zero wad w produkcji oraz zero wypadków przy pracy. Z tego hasła dowiesz się: Czym jest Totalne Zarządzanie Utrzymaniem Ruchu ·         Co nam daje TPM Czym jest 5 filarów TPM