Obecnie tylko nieliczne firmy nie mają własnych serwerowni i nie zatrudniają w nich administratorów systemu informatycznego – konserwatorów sprzętu. Oczywiście także na takich stanowiskach pracy należy ocenić ryzyko zawodowe, a wcale nie jest to takie łatwe... Na szczęście nasze hasło to właśnie przykład takiej oceny. Dowiesz się z niego przede wszystkim, jak prawidłowo oszacować ryzyko zawodowe dla wspomnianego stanowiska pracy. Wskazane przez nas zadania i zagrożenia potraktuj jako przykładowe, gdyż rzeczywiste warunki w Twojej firmie mogą odbiegać od podanych przez nas. Pamiętaj również, że prawidłowa ocena ryzyka zawodowego na danym stanowisku pracy to w konsekwencji podniesienie poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionych na nim pracowników! W haśle przeczytasz: Co uwzględnić, oceniając ryzyko zawodowe Jaka jest dokumentacja oceny ryzyka zawodowego Jakie są czynniki środowiska pracy sprzyjające popełnianiu błędów Jakie osoby narażone na zagrożenia
W ofertach pracy, a także w opracowaniach dla przemysłu znajdujemy określenia: Lean Manufacturing, Kaizen, 5S, FMEA, PDCA itp. Geneza tych zagadnień wywodzi się z technik zarządzania i organizacji pracy na rynku japońskim z okresu drugiej połowy ubiegłego wieku. Literatura opisująca metodologię Lean Manufacturing jest praktycznie nieznana na polskim rynku wydawniczym. Jest kilka ośrodków kształcących specjalistów w tej dziedzinie zarządzania firmą, ale praktycznych wdrożeń jest bardzo mało. Wprowadzanie metodologii LM do zakładów przemysłowych opiera się na doświadczeniach specjalistów, którzy brali udział w praktycznym wdrażaniu tychże technik w zakładach pracy i posiadają zdobyte doświadczenie. Zachęcamy do przeczytania tego hasła, które pozwoli na prześledzenie trzech przykładów związanych z praktycznym wdrożeniem technik Lean Manufacturing w Zakładzie Thomson Polska produkującym kineskopy kolorowe. W haśle znajdziesz działy: Dlaczego Lean manufacturing w Thomson Polska Zadania Makro Wydział Zabezpieczenia Antyimplozyjnego Wydział YAM Wydział Pakowni Ocena wdrożenia Lean Manufacturing
W obecnych czasach obserwuje się zagubienie wielu pracowników w gąszczu wszelkiego rodzaju dokumentów i informacji oraz towarzyszących im rozwiązań informatycznych. Coraz wyraźniej odczuwane są potrzeby zidentyfikowania funkcjonalności i związane z nimi potrzeby informacyjne, które są niezbędne dla sprawnego funkcjonowania firmy. Dotyczy to także tych, które nie są niezbędne, ale są ważne, gdyż zapewniają spełnienie takich, a nie innych potrzeb. W tym haśle: Dokumentacja papierowa w przedsiębiorstwie Zamiana dokumentu papierowego na elektroniczny Praca grupowa
W aktualnym stanie rozwijającej się w niepohamowany sposób techniki i technologii na warunki pracy człowieka oraz jego stan zdrowia w coraz bardziej znaczący sposób wpływają czynniki psychospołeczne. W wyniku automatyzacji, robotyzacji i komputeryzacji zanika przeciążenie pracą fizyczną, a podstawowym problemem dla pracodawców staje się obciążenie psychiczne. Jednym z głównych zagrożeń jest tu stres, w szczególności stres negatywny, który obniża motywację do pracy. Długotrwały stan takiego stresu wywołuje z czasem negatywne konsekwencje zdrowotne, zawodowe i społeczne, w tym choroby psychosomatyczne. Jego dominującą przyczyną jest niedociążenie psychiki wywołane niedociążeniem jakościowym pracą. Natomiast ograniczenie pracy człowieka związane jest najczęściej właśnie z automatyzacją, robotyzacją i komputeryzacją procesów technologicznych, co powoduje osłabienie aktywności psychicznej, przy równoczesnej konieczności czuwania. W haśle: Charakterystyka monotonii pracy Obowiązki pracodawcy Profilaktyka monotonii pracy
O tym, że system zarządzania jakością jest niepowtarzalny, jak niepowtarzalne jest każde przedsiębiorstwo, wiemy wszyscy. Stanowi on o dodatkowej wartości przedsiębiorstwa, niejednokrotnie wyższej niż zapisano w księgach – szczególnie wtedy, gdy pokonane zostały bariery w opracowywaniu dokumentów dotyczących jakości i przygotowaniu kadr. Bo dobrą praktyką jest opracowywanie systemu przez pracowników organizacji korzystających z niezbędnych usług konsultanta. To oni wtedy powodują, że nie mnożą się ponad miarę w przedsiębiorstwie dokumenty systemowe, a przedstawiane argumenty wyrażane są w uniwersalnym języku – pieniądzu. Z tego hasła dowiesz się: Po co identyfikować i mierzyć koszty jakości w systemie zarządzania jakością Jakie są koszty i korzyści z posiadania dokumentacji systemowej Jakie są koszty osobowe
W obecnych czasach, gdzie rynek pracy zdaje się być bardziej dynamiczny i wymagający niż kiedykolwiek wcześniej, benefity pracownicze stały się jednym z kluczowych aspektów przyciągania oraz utrzymania talentów. Firmy inwestujące w rozbudowane i atrakcyjne pakiety benefitów często błyskawicznie przyciągają uwagę kandydatów oraz zwiększają zaangażowanie obecnych pracowników.
Same narzędzia marketingowe i zdobycze nowych technologii nie wystarczą do efektywnego zarządzania apteką. Potrzebna jest jeszcze umiejętność prowadzenia dobrej rozmowy, która wymaga empatii, życzliwości i asertywności, inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Właściciele i kierownicy aptek wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć przez dialog, przekonywanie i siłę perswazji.
Psychowashing to termin, którym określa się stwarzanie pozorów tworzenia kultury organizacyjnej dbającej o dobrostan pracowników i ich zdrowie psychiczne.
Pytanie: Rozporządzenie z 7 stycznia 2022 r. w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych nakazuje przeliczanie wynagrodzenia według starych i nowych zasad oraz zapłacenie zaliczki korzystniejszej dla podatnika. Co w przypadku, gdy pracownik zrezygnował ze stosowania ulgi dla klasy średniej przy naliczaniu miesięcznych zaliczek i nie może złożyć wniosku o nieprzedłużanie terminów poboru i przekazania zaliczki podatkowej? Czy w tym przypadku, przy tej kalkulacji wynagrodzenia według zasad w 2021 i 2022 roku, należy brać pod uwagę ulgę, czy też nie? Jaką zaliczkę powinien zapłacić – z ulgą czy bez? Proszę o przykład dla wynagrodzenia 7.000 zł brutto.
Pytanie: Czy osoba z rocznika 1955 niebędąca na emeryturze może skorzystać z ulgi dla seniora od dowolnego momentu, np. od marca 2022 roku?
Dyżur pracowniczy jest znaną od wielu lat instytucją prawa pracy. Polega na zobowiązaniu pracownika do pozostawania poza normalnymi godzinami pracy w gotowości do wykonywania pracy wynikającej z umowy o pracę – w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę. Reguluje go m.in. Kodeks pracy, rozróżniając dwa jego zasadnicze typy – dyżur zakładowy i dyżur domowy. A jak traktować dyżur „pod telefonem”?
Konflikty między ludźmi są zjawiskiem tak naturalnym, że nie traktujemy ich jako wyjątkowe lub sprzeczne z naszą naturą. Jednak obawiamy się konfliktów jako czegoś groźnego, czegoś, co może mieć niszczycielską siłę. Przyczyn tych obaw powinniśmy upatrywać nie tyle w samej naturze konfliktu, ile w nas samych, naszej ich interpretacji oraz braku umiejętności ich rozwiązywania.
Obecnie tylko nieliczne firmy nie mają własnych serwerowni i nie zatrudniają w nich administratorów systemu informatycznego – konserwatorów sprzętu. Oczywiście także na takich stanowiskach pracy należy ocenić ryzyko zawodowe, a wcale nie jest to takie łatwe... Na szczęście nasze hasło to właśnie przykład takiej oceny. Dowiesz się z niego przede wszystkim, jak prawidłowo oszacować ryzyko zawodowe dla wspomnianego stanowiska pracy. Wskazane przez nas zadania i zagrożenia potraktuj jako przykładowe, gdyż rzeczywiste warunki w Twojej firmie mogą odbiegać od podanych przez nas. Pamiętaj również, że prawidłowa ocena ryzyka zawodowego na danym stanowisku pracy to w konsekwencji podniesienie poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionych na nim pracowników! W haśle przeczytasz: Co uwzględnić, oceniając ryzyko zawodowe Jaka jest dokumentacja oceny ryzyka zawodowego Jakie są czynniki środowiska pracy sprzyjające popełnianiu błędów Jakie osoby narażone na zagrożenia
System TPM (Total Productive Maintenance) umożliwia wykorzystanie urządzenia w sposób najefektywniejszy. Wywodzi się z japońskiego przemysłu motoryzacyjnego lat siedemdziesiątych. Po raz pierwszy został wdrożony w Nippon Denso, u jednego z najważniejszych dostawców Toyota Car Company. Z czasem stał się elementem powstającego Toyota Production System (TPS). Celem TPM jest włączenie wszystkich pracowników przedsiębiorstwa w działania usprawniające funkcjonowanie parku maszynowego, aby dążyć do osiągnięcia zero usterek maszyn, zero wad w produkcji oraz zero wypadków przy pracy. Z tego hasła dowiesz się: Czym jest Totalne Zarządzanie Utrzymaniem Ruchu · Co nam daje TPM Czym jest 5 filarów TPM