Jakim odpadem będą zużyte maseczki ochronne. Pytania od Czytelników                                                 

Jakim odpadem będą zużyte maseczki ochronne stosowane profilaktycznie w związku z koronawirusem przez pracowników? Czy to zwykła zużyta odzież, czy już potencjalny materiał niebezpieczny, medyczny – zakaźny?                             

Czy można posługiwać się prywatnymi danymi kontaktowymi pracownika

Wprawdzie kandydat do zatrudnienia udostępnia pracodawcy dane kontaktowe i w tym zakresie może przekazać mu również dane prywatne. Nie oznacza to jednak, że pracodawcy wolno te dane przetwarzać w dowolnym celu. Stanowisko w tej kwestii przedstawił UODO.

4 korzyści z użycia humoru podczas wystąpienia publicznego

Poczucie humoru to jedna z najważniejszych cech każdego człowieka. Za jej pomocą okazuje się pozytywny stosunek do świata, potrafi ona rozładować napiętą atmosferę, a także wyjść z twarzą z niejednej sytuacji. Dobry żart poprawia także samopoczucie, pozytywnie wpływa na mózg i organizm redukując wydzielanie hormonów stresu. Między innymi dlatego ludzie tak chętnie uczestniczą w występach kabaretowych, oglądają komedie, a w cyrku występy clownów. Tak pozytywny wpływ sprawia, że poczucie humoru, żarty, śmieszne anegdoty naturalnie stają w obszarze zainteresowania patrząc w kontekście wystąpień publicznych.

Kompetencje auditorów wewnętrznych

Waga audytu wewnętrznego w systemie zarządzania jakością jest nie do przecenienia doceniają zarówno pełnomocnik z dużej kilkuset osobowej organizacji jak i z małej firmy mającej tylko kilka działów zarówno małe jak i w wielkiej firmie i inne będą cele prowadzenie audytów, jednak że stopień ich osiągnięcia w głównej mierze zależy od osób, które prowadzą audyty, ich przygotowania konsekwencji w działaniu i umiejętności rozwiązywania konfliktów. Jak zatem dobierać audytorów i ocenia i kwalifikacji i wyniki? Sprawdź i zastosuj w swojej firmie W jaki sposób dobierać auditorów? Jaki jest system szkolenia? Przykładowe szkolenia auditorów wewnętrznych.

Jakie zagadnienia audytujemy?

Historia audytu wewnętrznego sięga czasów starożytnych. Już wtedy Egipcjanie,  Grecy  i  Rzymianie  prowadzili  czynności  związane  ze  sprawdzeniem poprawności  zapisów  księgowych  oraz  oceną zdarzeń odzwierciedlanych  w  rachunkowości, co w efekcie miało przyczynić się do poprawy i wzmocnienia kontroli zarządzających daną jednostką.Jak z tego wynika, ówczesny audyt niewiele różnił się od założeń dzisiejszego audytu wewnętrznego. Obecnie audyt wewnętrzny jest postrzegany jako niezbędny element oceny ryzyka zarządzania  przedsiębiorstwem.  Potrzeba  audytu  wewnętrznego  została  zauważona najwcześniej w Stanach Zjednoczonych, gdzie największe korporacje o wysokim poziomie złożoności struktur szybko wprowadziły jego ideę.

2024

Najbardziej aktualnie pożądane benefity pracownicze na rynku pracy

W obecnych czasach, gdzie rynek pracy zdaje się być bardziej dynamiczny i wymagający niż kiedykolwiek wcześniej, benefity pracownicze stały się jednym z kluczowych aspektów przyciągania oraz utrzymania talentów. Firmy inwestujące w rozbudowane i atrakcyjne pakiety benefitów często błyskawicznie przyciągają uwagę kandydatów oraz zwiększają zaangażowanie obecnych pracowników.

Jak prowadzić skuteczny dialog – najważniejsze zasady w komunikacji

Same narzędzia marketingowe i zdobycze nowych technologii nie wystarczą do efektywnego zarządzania apteką. Potrzebna jest jeszcze umiejętność prowadzenia dobrej rozmowy, która wymaga empatii, życzliwości i asertywności, inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Właściciele i kierownicy aptek wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć przez dialog, przekonywanie i siłę perswazji.

Czym jest psychowashing czyli ciemna strona wellbeingu

Psychowashing to termin, którym określa się stwarzanie pozorów tworzenia kultury organizacyjnej dbającej o dobrostan pracowników i ich zdrowie psychiczne.

2023

Jak bronić się przed posądzeniem o bezpodstawny mobbing

Pracodawca chce w trybie dyscyplinarnym rozwiązać umowę o pracę z pracownikiem za jego nielojalne zachowania i szkalowanie firmy w lokalnych mediach. Pracownik dowiedział się o tym i grozi, że wytoczy pracodawcy proces o odszkodowanie, posądzając go o mobbing. Zapowiedział, że jako świadków poda kilku kolegów, którzy poświadczą, że przez zachowania pracodawcy zaszwankowało mu zdrowie. Proponuje, aby pracodawca zgodził się na rozwiązanie stosunku pracy za porozumieniem stron, a on wtedy zrezygnuje z tych roszczeń. Czy jeśli pracodawca się nie zgodzi, pracownikowi łatwo będzie uzyskać odszkodowanie? Czy istnieją skuteczne instrumenty zwalczenia jego roszczeń i zareagowania w inny sposób na bezpodstawne zarzuty o mobbing?

Brak konkretnej przyczyny uzasadniającej wypowiedzenie umowy – jakie mogą być skutki dla pracodawcy

Brak konkretyzacji przyczyny uzasadniającej rozwiązanie umowy o pracę nie stanowi wprawdzie podstawy roszczenia o przywrócenie do pracy albo o odszkodowanie, jeżeli pracodawca w inny sposób zapoznał pracownika z tą przyczyną – musi to jednak nastąpić najpóźniej w chwili składania oświadczenia o wypowiedzeniu.

Beneficjenci fundacji rodzinnej nie zawsze z PIT

Od 22 maja br. funkcjonuje w Polsce nową instytucja, jaką jest fundacja rodzinna. Z jej funkcjonowaniem mogą się wiązać określone skutki podatkowe, co wynika także ze znowelizowanych przepisów ustawy o PIT. Jednakże przy spełnieniu określonych przepisami warunków osoby związane z taką fundacją mogą uniknąć zapłaty daniny, o której mowa.

2022

Umowa o pracę (zlecenie) z cudzoziemcem – co w niej zapisać i jakie przepisy stosować

W związku z obecną sytuacją (wojna w Ukrainie) wielu pracodawców szuka odpowiedzi na pytania kadrowe dotyczące zatrudniania cudzoziemców, m.in. obywateli Ukrainy. Zresztą już w ubiegłym roku największy wzrost w zatrudnieniu cudzoziemców dotyczył obywateli Ukrainy. Sprawdź m.in., w jakim języku polski pracodawca powinien podpisywać z cudzoziemcami umowy o pracę (zlecenia) i inne dokumenty. Co trzeba zapisać w umowie z cudzoziemcem? Jakie przepisy stosować w zakresie czasu pracy, urlopów i rodzicielstwa?

Hoshin Kanri

Hoshin Kanri jest to proces planowania strategicznego, wykorzystywany do przekształcenia długoterminowej strategii firmy w konkretne plany, a następnie realizacji tej strategii w czasie. Bez odpowiedniej metodologii, kultury organizacyjnej i systemów nie udaje się zrealizować większości strategii. Dla wielu odnoszących sukcesy organizacji Hoshin Kanri jest metodologią realizacji strategii, która stanowi podstawę sukcesu. 

2021

Kreatywna ewaluacja

Dlaczego warto szukać nowych technik ewaluacji w przypadku projektów rozwojowych i szkoleniowych? Metodologia badań ewaluacyjnych czerpie z wysokich osiągnięć metodologicznych takich dziedzin jak socjologia, pedagogika, psychologia, ekonomia i nauki o zarządzaniu. Stosuje i dostosowuje stosowane w nich podejścia i metody badawcze na potrzeby badań ewaluacyjnych i analiz. Zobacz, jak możesz je wykorzystać.

Przemysł 4.0 - Program Operacyjny Inteligentny Rozwój

Wdrożenie koncepcji przemysłu 4.0 traktowane jest za początek czwartej rewolucji przemysłowej, zainicjowanej nową polityką reindustrializacji na świecie. Otwiera ona nowe horyzonty rozwoju zrównoważonej gospodarki opartej na wiedzy i funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego. Promuje gospodarkę współdzielenia, w której wartość generowana jest poprzez dzielenie się nieużywanymi lub w pełni niewykorzystanymi zasobami bez względu na ich instytucjonalną przynależność.

Metoda 5S - szanse i zagrożenia

Prawidłowe wdrożenie i stosowanie metody 5S buduje poczucie odpowiedzialności pracowników za wszystkie czynności, procesy i rzeczy związane z ich miejscem pracy. Prawidłowe zdefiniowanie standardów w pierwszych trzech krokach 5S umożliwia identyfikację wielu dotychczas niezauważalnych i ukrytych problemów w przedsiębiorstwie.

2020

Jak wdrożyć system TACCP?

TACCP (Threat Assessment Critical Control Point) to proces zarządzania łańcuchem dostaw kładący szczególną ochronę przed celowym zanieczyszczeniem żywności. Koncentruje się na zapobieganiu takim zagrożeniom dla żywności  jak sabotaż, wymuszanie, manipulowanie, celowe fałszowanie żywności oraz obronie żywności przed bio-terroryzmem. TACCP pomaga  identyfikować i kontrolować punkty krytyczne w łańcuchu dostaw, które mogą być narażone na celowe zanieczyszczenie żywności.

Jak radzić sobie z nieuczciwą konkurencją na rynku czyli problem niezgodnego z prawem naśladownictwa produktów?

Wprowadzenie na rynek produktu jest przedsięwzięciem skomplikowanym, które wymaga nie tylko odpowiednio dużego nakładu finansowego, ale także i poświęcenia ogromnej ilości czasu. Gdy jednak uda nam się ten proces zakończyć z sukcesem i nasz produkt zdobędzie właściwą sobie renomę i rozpoznawalność, mogą rozpocząć się problemy z chęcią jego bezprawnego kopiowania przez inne podmioty. Zdarzają się sytuacje, gdy nasz konkurent rozpoczyna wytwarzać łudząco podobne wyroby, z charakterystycznym dla nas opakowaniem, a także stosować na nich bardzo podobną nazwę, czy też bardzo zbliżone do naszych materiały reklamowe. Co wtedy zrobić? Jakie kroki prawne może podjąć przedsiębiorca, któremu z takim problemem przyszło się mierzyć?

Dowiedz się, czym jest audyt środowiskowy

Audyty Environmental Due-Diligence (EDD) są od lat powszechnie stosowane w krajach Europy Zachodniej oraz w USA w celu wspierania procesów decyzyjnych w trakcie zakupów, fuzji i przejęć nieruchomości. Dzięki nim inwestorzy mogą uzyskać wiarygodne informacje na temat przedmiotu transakcji, w szczególności na temat istniejących rodzajów ryzyka i potencjalnych zobowiązań z nim związanych w kontekście środowiskowym.