Motywacja

Chcesz efektywnie i skutecznie motywować swój zespół? Jesteś niezadowolny, widząc, że Twoje wysiłki w procesie motywacji pracowników nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Jesteś zmęczony ciągłym motywowaniem, chciałbyś wreszcie, aby Twój zespół osiągnął oczekiwany przez Ciebie stan automotywacji. Czytając to hasło, dowiesz się, czym tak naprawdę jest proces motywacji. Po jego przeczytaniu być może zmienisz stereotypy dotyczące motywowania i Twój zespół będzie osiągał wspólnie wytyczone cele. Przeczytasz: Czym jest motywacja? Jak wykorzystać w procesie motywacji koncepcje Maslowa, McClellanda i Fredericka Herzberga w procesie motywacji? Jak możemy wzmocnić pozytywne zachowania?

Zarządzanie firmą w warunkach stresu 

Wszechobecna presja czasu, nastawienie na realizację coraz bardziej skomplikowanych i nowych zadań, a także problemy decyzyjne w niepewnych warunkach osiągnięcia sukcesu, brak poczucia bezpieczeństwa stałości zatrudnienia, nastawienie na rywalizację oraz zysk czy zbyt niskie zarobki w stosunku do włożonego wysiłku, oto niektóre z licznych bodźców powodujących zwiększenie stresu wśród kadry zarządzającej, jak i szeregowych pracowników.

Szansa drzemie w zmianie - zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie przekształceń

Jak mawiał Peter Drucker – guru zarządzania: „Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana”. Wiele placówek medycznych czekają przekształcenia. Na co powinno się zwrócić uwagę w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi? Wiele placówek czekają przekształcenia oraz inne zmiany organizacyjne. Proces przeprowadzenia organizacji przez zmiany to ogromne wyzwanie nie tylko dla osób zarządzających placówką. Wiele problemów, stresu i konfliktów z pracownikami wynika z niedostatecznego uwzględnienia znaczenia tzw. czynnika ludzkiego, czyli emocji, obaw, potrzeb i nastawienia pracowników.

Skuteczne zarządzanie produktem w przedsiębiorstwie

W artykule zostaną omówione metody marketingowe stosowane przy badaniach produktowych. Skuteczne zarządzanie produktem wymaga zdobywania rzetelnych informacji dotyczących produktów nowych oraz znajdujących się w obrocie. Prezentowane przez autorkę badania marketingowe umożliwiają zarówno ograniczanie podejmowania błędnych decyzji marketingowych, identyfikację właściwości produktów oferowanych przez firmę i jej otoczenie konkurencyjne, jak i rozpoznanie oczekiwań klientów względem cech, jakości, marki bądź samego opakowania produktu. Artykuł stanowi prezentację znaczenia i użyteczności badań marketingowych produktów powszechnie stosowanych przez przedsiębiorstwa polskie i zagraniczne.

Siedem praktyk dla liderów, które pomagają tworzyć w organizacji kulturę prowadząca do poprawy bezpieczeństwa

Przykład zawsze idzie z góry. To liderzy oraz osoby na stanowiskach kierowniczych, poprzez konkretne komunikaty i działania są odpowiedzialni za tworzenie kultury w organizacji, która ma bezpośredni wpływ na efektywność w podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa i jakości. To oni również mogą podjąć dialog wewnątrz organizacji, aby stworzyć odpowiedni wzorzec standardów postępowania pracowników, najbardziej optymalny pod kątem poprawy bezpieczeństwa i jakości.

Opakowanie jako przedmiot niezgodnego z prawem naśladownictwa produktów

Artykuł 13 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (w dalszej części artykułu nazywanej „u.z.n.k.”), stanowi, że czynem nieuczciwej konkurencji jest naśladowanie gotowego produktu, polegające na tym, że za pomocą technicznych środków reprodukcji jest kopiowana zewnętrzna postać produktu, jeżeli może wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości producenta lub produktu. W kontekście powyższego, interesującym wydaje się problem, czy szczególna więź jaka łączy produkt z jego opakowaniem, powoduje, że ochrona przed nielegalnym naśladownictwem rozciąga się także na jego zewnętrzną powłokę? A także czy niezgodne z prawem naśladownictwo samego opakowania produktu, bez kopiowania faktycznego wyrobu, może zostać uznane za czyn nieuczciwej konkurencji? 

Koronawirus – wyzwanie dla służb bhp w zakładach pracy

Zwiększająca się liczba przypadków zachorowań na koronawirusa na świecie i coraz większa liczba ofiar to zagrożenie dla zdrowia publicznego na wszystkich kontynentach i w większości krajów, w tym Polski. Ale także – wyzwanie dla służb bhp, które powinny podjąć jak najszybciej konkretne działania, związane z edukacją, ale także – przeciwdziałaniem wybuchowi paniki wśród pracowników.

Jak wdrożyć system TACCP?

TACCP (Threat Assessment Critical Control Point) to proces zarządzania łańcuchem dostaw kładący szczególną ochronę przed celowym zanieczyszczeniem żywności. Koncentruje się na zapobieganiu takim zagrożeniom dla żywności  jak sabotaż, wymuszanie, manipulowanie, celowe fałszowanie żywności oraz obronie żywności przed bio-terroryzmem. TACCP pomaga  identyfikować i kontrolować punkty krytyczne w łańcuchu dostaw, które mogą być narażone na celowe zanieczyszczenie żywności.

Dowiedz się, czym jest audyt środowiskowy

Audyty Environmental Due-Diligence (EDD) są od lat powszechnie stosowane w krajach Europy Zachodniej oraz w USA w celu wspierania procesów decyzyjnych w trakcie zakupów, fuzji i przejęć nieruchomości. Dzięki nim inwestorzy mogą uzyskać wiarygodne informacje na temat przedmiotu transakcji, w szczególności na temat istniejących rodzajów ryzyka i potencjalnych zobowiązań z nim związanych w kontekście środowiskowym. 

Kierowanie konfliktem w organizacji 

Konflikty między ludźmi są zjawiskiem tak naturalnym, że nie traktujemy ich jako wyjątkowe lub sprzeczne z naszą naturą. Jednak obawiamy się konfliktów jako czegoś groźnego, czegoś, co może mieć niszczycielską siłę. Przyczyn tych obaw powinniśmy upatrywać nie tyle w samej naturze konfliktu, ile w nas samych, naszej ich interpretacji oraz braku umiejętności ich rozwiązywania. W haśle:

2024

Najbardziej aktualnie pożądane benefity pracownicze na rynku pracy

W obecnych czasach, gdzie rynek pracy zdaje się być bardziej dynamiczny i wymagający niż kiedykolwiek wcześniej, benefity pracownicze stały się jednym z kluczowych aspektów przyciągania oraz utrzymania talentów. Firmy inwestujące w rozbudowane i atrakcyjne pakiety benefitów często błyskawicznie przyciągają uwagę kandydatów oraz zwiększają zaangażowanie obecnych pracowników.

Jak prowadzić skuteczny dialog – najważniejsze zasady w komunikacji

Same narzędzia marketingowe i zdobycze nowych technologii nie wystarczą do efektywnego zarządzania apteką. Potrzebna jest jeszcze umiejętność prowadzenia dobrej rozmowy, która wymaga empatii, życzliwości i asertywności, inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Właściciele i kierownicy aptek wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć przez dialog, przekonywanie i siłę perswazji.

Czym jest psychowashing czyli ciemna strona wellbeingu

Psychowashing to termin, którym określa się stwarzanie pozorów tworzenia kultury organizacyjnej dbającej o dobrostan pracowników i ich zdrowie psychiczne.

2023

Green Project Management

W dzisiejszych czasach wiele firm i organizacji skupia się na kwestiach związanych z ochroną środowiska. Firmy starają się zmniejszać swoje wpływy na środowisko naturalne, a klienci coraz częściej wybierają produkty i usługi, które są przyjazne dla środowiska. Z tego powodu wiele firm zaczyna stosować zielone zarządzanie projektami, czyli Green Project Management (GPM).

2022

Kontrola jakości i zapewnienie jakości – jaka jest różnica?

Często zakłada się, że kontrola jakości i zapewnienie jakości to jedno i to samo — chociaż obie są istotnym elementem systemów zarządzania jakością, istnieją pewne subtelne, ale ważne różnice między tymi dwoma działaniami.

Sponsoring jako forma finansowania organizacji. Sprawdź, jak prawidłowo go rozliczać i ewidencjonować

Przez sponsoring rozumie się finansowanie czegoś, często w zamian za reklamowanie własnej działalności – taką definicję odnajdziemy w słowniku wyrazów obcych. Można powiedzieć, że w warunkach rynkowych istnienie i funkcjonowanie sponsoringu jest przejawem zjawisk zachodzących w gospodarce. Jest to przede wszystkim forma promocji wizerunku firmy i zwiększenia jej roli oraz udziału w rynku. Niesłusznie często sprowadza się sponsoring do promocji towaru i produktu.

Prezentacja szkoleniowa, czyli jak zaciekawić uczestników szkoleń bhp

Jak wynika z doświadczeń prowadzących szkolenia bhp, ich uczestnicy często nie zapamiętują przekazywanych na slajdach wiadomości, a jeszcze częściej nie wykazują zainteresowania prezentowanymi treściami. Prezentacje multimedialne mogą być jednak bardzo efektywnym narzędziem działalności szkoleniowej. Aby je w pełni wykorzystać, muszą zostać dobrze zaplanowane i opracowane. Jak je przygotować, by były skutecznym narzędziem?

2021

Business Model Canvas

Definicje modelu biznesowego są różne, ale większość autorów rozumie go jako prezentację sposobu, w jaki firma zdobywa i tworzy wartość. W przedmiotowej analizie założono, że tworzoną wartością w analizowanych modelach biznesowych jest innowacyjność produktu lub usługi. Jednym z popularniejszych w Polsce koncepcji modeli biznesowych jest idea Canvas. Koncepcja zaproponowana przez A. Osterwaldera i Y. Pigneura definiowana jest jako „uzasadnienie, w jaki sposób organizacja tworzy, dostarcza i przechwytuje wartość”.

2020

Kierowanie konfliktem w organizacji 

Konflikty między ludźmi są zjawiskiem tak naturalnym, że nie traktujemy ich jako wyjątkowe lub sprzeczne z naszą naturą. Jednak obawiamy się konfliktów jako czegoś groźnego, czegoś, co może mieć niszczycielską siłę. Przyczyn tych obaw powinniśmy upatrywać nie tyle w samej naturze konfliktu, ile w nas samych, naszej ich interpretacji oraz braku umiejętności ich rozwiązywania. 

Ryzyko zawodowego administratora systemu informatycznego R 26

Obecnie tylko nieliczne firmy nie mają własnych serwerowni i nie zatrudniają w nich administratorów systemu informatycznego – konserwatorów sprzętu. Oczywiście także na takich stanowiskach pracy należy ocenić ryzyko zawodowe, a wcale nie jest to takie łatwe... Na szczęście nasze hasło to właśnie przykład takiej oceny. Dowiesz się z niego przede wszystkim, jak prawidłowo oszacować ryzyko zawodowe dla wspomnianego stanowiska pracy. Wskazane przez nas zadania i zagrożenia potraktuj jako przykładowe, gdyż rzeczywiste warunki w Twojej firmie mogą odbiegać od podanych przez nas. Pamiętaj również, że prawidłowa ocena ryzyka zawodowego na danym stanowisku pracy to w konsekwencji podniesienie poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionych na nim pracowników! W haśle przeczytasz: Co uwzględnić, oceniając ryzyko zawodowe Jaka jest dokumentacja oceny ryzyka zawodowego Jakie są czynniki środowiska pracy sprzyjające popełnianiu błędów Jakie osoby narażone na zagrożenia

System TPM czyli wykorzystanie urządzenia w sposób najefektywniejszy S 61

System TPM (Total Productive Maintenance) umożliwia wykorzystanie urządzenia w sposób najefektywniejszy. Wywodzi się z japońskiego przemysłu motoryzacyjnego lat siedemdziesiątych. Po raz pierwszy został wdrożony w Nippon Denso, u jednego z najważniejszych dostawców Toyota Car Company. Z czasem stał się elementem powstającego Toyota Production System (TPS). Celem TPM jest włączenie wszystkich pracowników przedsiębiorstwa w działania usprawniające funkcjonowanie parku maszynowego, aby dążyć do osiągnięcia zero usterek maszyn, zero wad w produkcji oraz zero wypadków przy pracy. Z tego hasła dowiesz się: Czym jest Totalne Zarządzanie Utrzymaniem Ruchu ·         Co nam daje TPM Czym jest 5 filarów TPM