Lista kontrolna: zarządzania zmianą

Badanie benchmarkingowe z 2013 r. wykazało znaczny wzrost liczby projektów wykorzystujących ustrukturyzowaną metodologię, z 60% w 2009 r. do 79% w 2013 r. Ponadto uczestnicy wskazywali wykorzystanie ustrukturyzowanego procesu i narzędzi jako drugi najważniejszy czynnik przyczyniający się do sukcesu , za skutecznym sponsorowaniem. Analiza korelacji pokazuje, że wysiłki związane z zarządzaniem zmianą przy użyciu podejścia strukturalnego są bardziej efektywne i mają większe szanse na osiągnięcie celów projektu.

Zarządzanie zmianą organizacyjną (OCM)

Czym jest zarządzanie zmianami organizacyjnymi i dlaczego profesjonaliści ITSM zwrócić na to uwagę?Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zdarza się, że gdy Twój dział IT wprowadza nową technologię opartą na obietnicy wielkich korzyści, pojawiają się głosy powątpiewania, że technologia nie przyniesie oczekiwanego efektu – głównie z powodu braku zainteresowania użytkowników końcowych.

Zarządzanie zmianą organizacyjną (OCM)

Czym jest zarządzanie zmianami organizacyjnymi i dlaczego profesjonaliści ITSM zwrócić na to uwagę?Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zdarza się, że gdy Twój dział IT wprowadza nową technologię opartą na obietnicy wielkich korzyści, pojawiają się głosy powątpiewania, że technologia nie przyniesie oczekiwanego efektu – głównie z powodu braku zainteresowania użytkowników końcowych.

“Never Events” i RCA: wykorzystaj nowe metody nadzoru nad bezpieczną produkcją

Metody badania chorób przenoszonych przez żywność nadal ewoluują, aby nadążyć za zmieniającymi się zagrożeniami, technologiami oraz systemami produkcji, przetwarzania i dystrybucji żywności w coraz bardziej zglobalizowanym zaopatrzeniu w żywność.

Zarządzanie konfliktem w miejscu pracy

Odmienność zainteresowań, procesów myślowych, potrzeb, postaw jednostek skutkuje konfliktem. Definiuje się go jako starcie między jednostkami skutkujące nieporozumieniami słownymi, nadużyciami fizycznymi i napięciami. Konflikt nigdy nie dostarcza żadnego rozwiązania problemu, zamiast tego po prostu pogarsza sytuację. Prowadzi to do braku szacunku wśród jednostek, hamuje produktywność, a ludzie często czują się zdemotywowani po walce.

ISO 20000-1: międzynarodowa norma zarządzania usługami

Uznane na całym świecie standardy zgodności ISO 20000-1 zapewnią Twojej organizacji narzędzia i zasoby do efektywnego zarządzania infrastrukturą IT w sposób gwarantujący skuteczność procesów, co z natury tych procesów może zwiększyć bezpieczeństwo Twojej organizacji. 

Mobbing ma znaczenie dla bezpieczeństwa pracy

Ponad wszelką wątpliwość zjawisko mobbingu ma przełożenie nie tylko na jakość świadczonej pracy, ale również bezpieczeństwo jej wykonywania – przekładając się na szeroko rozumiany stres zawodowy. Pracodawca, u którego funkcjonują praktyki mogące wypełniać znamiona zjawiska mobbingu ryzykuje, że sprawa zostanie zgłoszona do PIP. Inspekcja zaś zweryfikuje czy rzeczywiście w danym przypadku mobbing ma miejsce oraz czy pracodawca prowadzi właściwą politykę antymobbingową.

Grudzień 2022

Lista kontrolna: zarządzania zmianą

Badanie benchmarkingowe z 2013 r. wykazało znaczny wzrost liczby projektów wykorzystujących ustrukturyzowaną metodologię, z 60% w 2009 r. do 79% w 2013 r. Ponadto uczestnicy wskazywali wykorzystanie ustrukturyzowanego procesu i narzędzi jako drugi najważniejszy czynnik przyczyniający się do sukcesu , za skutecznym sponsorowaniem. Analiza korelacji pokazuje, że wysiłki związane z zarządzaniem zmianą przy użyciu podejścia strukturalnego są bardziej efektywne i mają większe szanse na osiągnięcie celów projektu.

Zarządzanie zmianą organizacyjną (OCM)

Czym jest zarządzanie zmianami organizacyjnymi i dlaczego profesjonaliści ITSM zwrócić na to uwagę?Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zdarza się, że gdy Twój dział IT wprowadza nową technologię opartą na obietnicy wielkich korzyści, pojawiają się głosy powątpiewania, że technologia nie przyniesie oczekiwanego efektu – głównie z powodu braku zainteresowania użytkowników końcowych.

Listopad 2022

Zarządzanie zmianą organizacyjną (OCM)

Czym jest zarządzanie zmianami organizacyjnymi i dlaczego profesjonaliści ITSM zwrócić na to uwagę?Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zdarza się, że gdy Twój dział IT wprowadza nową technologię opartą na obietnicy wielkich korzyści, pojawiają się głosy powątpiewania, że technologia nie przyniesie oczekiwanego efektu – głównie z powodu braku zainteresowania użytkowników końcowych.

“Never Events” i RCA: wykorzystaj nowe metody nadzoru nad bezpieczną produkcją

Metody badania chorób przenoszonych przez żywność nadal ewoluują, aby nadążyć za zmieniającymi się zagrożeniami, technologiami oraz systemami produkcji, przetwarzania i dystrybucji żywności w coraz bardziej zglobalizowanym zaopatrzeniu w żywność.

Zarządzanie konfliktem w miejscu pracy

Odmienność zainteresowań, procesów myślowych, potrzeb, postaw jednostek skutkuje konfliktem. Definiuje się go jako starcie między jednostkami skutkujące nieporozumieniami słownymi, nadużyciami fizycznymi i napięciami. Konflikt nigdy nie dostarcza żadnego rozwiązania problemu, zamiast tego po prostu pogarsza sytuację. Prowadzi to do braku szacunku wśród jednostek, hamuje produktywność, a ludzie często czują się zdemotywowani po walce.

Październik 2022

Sztuczna inteligencja AI. Cele i odbiorcy automobilności

Autorzy zwracają uwagę, że głównym celem niniejszego raportu jest przejście do ogólnych ram oceny wiarygodności systemów opartych na sztucznej inteligencji dla POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH. Obecny stan, luki badawcze, wyzwania, wdrażanie i adekwatność, w odniesieniu do wszystkich kryteriów zawartych na liście ocen (ALTAI) opracowanej przez Grupę Ekspertów Wysokiego Szczebla ds. Sztucznej Inteligencji (AI HLEG), są w niniejszym raporcie uszczegółowione i omówione szczegółowo dla domeny POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH. 

Wrzesień 2022

ISO 45003 pierwszy globalny standard z zakresu zdrowia psychicznego

Od czasu opublikowania ISO 45003 w dniu 8 czerwca 2021 r., pojawiło się wiele pytań dotyczących tego, co oznacza pierwszy na świecie międzynarodowy standard zdrowia psychicznego w miejscu pracy: Co to jest ISO 45003?, Dlaczego ISO 45003 jest ważne?  I jakie są powiązania z rodziną ISO 45000?

Wskazówki, jak szacować zamówienia na szkolenia zgodnie z nową ustawą Pzp?

Pytanie: Proszę o wyjaśnienie, jak szacować szkolenia w dwóch rożnych projektach unijnych zgodnie z nową ustawą? Według nowej ustawy sumuje się usługi tożsame. Projekty zupełnie z innej bajki, szkolenia dotyczą innych dziedzin. Czy można dzielić szkolenia w ramach jednego projektu jeżeli dotyczą innej tematyki?

Sierpień 2022

Hulajnogi elektryczne w zakładzie pracy

Coraz częściej w zakładach pracy wykorzystywane są elektryczne hulajnogi. Jest to środek transportu prosty w obsłudze i znacznie skracający czas przemieszczania się pracownika z miejsca do miejsca. Ale jak uregulować w zakładzie pracy korzystanie z takiej hulajnogi? Do jakich przepisów można się tutaj odnieść? Czy pracownika należy wyposażyć w hełm ochronny lub inne środki ochronne?

Lipiec 2022

Zarządzanie projektami budowlanymi

Podobnie jak w przypadku każdego innego projektu, zarządzanie projektem budowlanym obejmuje etapy, od projektowania, przez planowanie, planowanie, aż po samą budowę. Każda z tych faz jest sama w sobie wystarczająco skomplikowana, ale w zgodzie z całym projektem.

Teoria ograniczeń

W tym artykule omówimy historię i zasady teorii ograniczeń. Wyjaśnimy, czym jest ograniczenie i dlaczego należy postrzegać je jako pozytywne. Zbadamy wiele narzędzi opisanych w Teorii Ograniczeń, w tym Pięć Narzędzi Koncentracji i Procesy Myślenia. 

Planowanie projektu - jak wybrać optymalne oprogramowanie 

Plan projektu to szereg formalnych dokumentów, które określają etapy realizacji i kontroli projektu. Plan obejmuje rozważania dotyczące zarządzania ryzykiem, zarządzania zasobami i komunikacji, a także odnosi się do zakresu, kosztów i planów bazowych.

Lipiec 2022

Cykl uczenia się Kolba

Cykl uczenia się Kolba, znany również jako cykl uczenia się przez doświadczenie, to czteroetapowy proces, który wyjaśnia, w jaki sposób uczysz się poprzez doświadczenie. Model pokazuje, że aby mogło dojść do efektywnego uczenia się, musisz przejść przez cztery etapy. Model używa słowa „doświadczalny”, aby podkreślić fakt, że uczymy się poprzez nasze doświadczenia.

Procedura Charette

Procedura Charette to metoda burzy mózgów, która jest przydatna, gdy w sesji uczestniczy duża liczba osób (15+) lub gdy masz wiele tematów do omówienia.Czy kiedykolwiek próbowałeś przeprowadzić burzę mózgów z udziałem więcej niż dziesięciu osób lub podczas burzy mózgów z wieloma pomysłami? Jeśli tak, zdasz sobie sprawę, że prosta burza mózgów ma swoje ograniczenia. Te sesje mogą szybko wymknąć się spod kontroli i stać się bezproduktywne. Większe spotkania są również zdominowane przez zaledwie kilka osób, co oznacza, że nie każdy ma szansę wnieść równy wkład.

Czerwiec 2022

Przywództwo sytuacyjne

Przywództwo sytuacyjne zachęca liderów do uwzględniania przy wyborze metody przywództwa członków zespołu, którym służą, oraz wyjątkowości każdej sytuacji. W tym artykule omawiamy cztery style przywództwa sytuacyjnego oraz sposoby ich wykorzystania, aby lepiej służyć członkom zespołu.

Procedura Charette

Procedura Charette to metoda burzy mózgów, która jest przydatna, gdy w sesji uczestniczy duża liczba osób (15+) lub gdy masz wiele tematów do omówienia. Czy kiedykolwiek próbowałeś przeprowadzić burzę mózgów z udziałem więcej niż dziesięciu osób lub podczas burzy mózgów z wieloma pomysłami? Jeśli tak, zdasz sobie sprawę, że prosta burza mózgów ma swoje ograniczenia. Te sesje mogą szybko wymknąć się spod kontroli i stać się bezproduktywne. Większe spotkania są również zdominowane przez zaledwie kilka osób, co oznacza, że nie każdy ma szansę wnieść równy wkład.

Kanban krok po kroku

Kanban to wizualny system zarządzania pracą w trakcie procesu. Kanban wizualizuje zarówno proces (przepływ pracy), jak i rzeczywistą pracę przechodzącą przez ten proces. Celem Kanban jest identyfikacja potencjalnych wąskich gardeł w Twoim procesie i naprawienie ich, aby praca mogła przezeń przepływać w opłacalny sposób z optymalną szybkością lub przepustowością.

Maj 2022

Rola mediów społecznościowych w poszukiwaniu i pozyskiwaniu talentów 

Nowoczesne organizacje przekształciły sposób swojego działania;  z tradycyjnych, czasochłonnych i nudnych operacji manualnych w cyfrowo połączone i usprawnione sieci. Najnowszym elementem tego procesu digitalizacji jest włączenie mediów społecznościowych do różnych obszarów działalności, takich jak marketing, reklama, komunikacja. Szczególnie w obszarze HR media społecznościowe zyskują na popularności od początku XXI wieku. 

ISO i zarządzanie zasobami ludzkimi

ISO 30405:2016 zawiera wskazówki, jak przyciągać, pozyskiwać, oceniać i rekrutować ludzi. Koncentruje się na kluczowych procesach i praktykach. SO 30405:2016 może być stosowana przez każdą organizację, niezależnie od jej typu i wielkości.

Kwiecień 2022

Przywództwo w czasie kryzysu i po jego zakończeniu

Emocjonalny stan wojny. Czy wszyscy po prostu chcemy wierzyć, że Ukraina wygra z Rosją, i szukamy wszelkich symptomów, że "jest dobrze"? A jak jest naprawdę, i jak będzie? Zadajemy sobie trudne pytania, kiedy toczy się wojna tuż za polską granicą. Przyjmujemy Uchodźców, starając się zapewnić im opiekę, byt, pracę i poczucie bezpieczeństwa. Jednocześnie odpowiadamy za realizację projektów, zadań, prowadzimy firmy w niezwykle trudnych warunkach.

ISO 20671 „Ocena marki – Zasady i podstawy”

Silna marka jest cennym aktywem dla każdej firmy, przyczyniającym się do zwiększenia pozyskiwania, satysfakcji, lojalności i poparcia klientów. Silne marki przyczyniają się do rozwoju i rentowności firmy + Właściciele marek są odpowiedzialni za zapewnienie, że ich marki są rzeczywiście silne i rozwijają się. Niezależny i obiektywny system oceny wyników marki jest zatem niezbędny. 

Marzec 2022

SMART w praktyce

Wykorzystanie metodologii celów SMART pomoże twojej firmie osiągnąć cele strategiczne. SMART oznacza konkretne, wymierne, osiągalne, istotne i określone w czasie cele. Ta strategia skupi członków twojego zespołu na najważniejszych celach dla twojego biznesu, co pomoże ci je skutecznie osiągnąć.

Hoshin Kanri

Hoshin Kanri jest to proces planowania strategicznego, wykorzystywany do przekształcenia długoterminowej strategii firmy w konkretne plany, a następnie realizacji tej strategii w czasie. Bez odpowiedniej metodologii, kultury organizacyjnej i systemów nie udaje się zrealizować większości strategii. Dla wielu odnoszących sukcesy organizacji Hoshin Kanri jest metodologią realizacji strategii, która stanowi podstawę sukcesu. 

Luty 2022

Kontrola jakości i zapewnienie jakości – jaka jest różnica?

Często zakłada się, że kontrola jakości i zapewnienie jakości to jedno i to samo — chociaż obie są istotnym elementem systemów zarządzania jakością, istnieją pewne subtelne, ale ważne różnice między tymi dwoma działaniami.

SIPOC: Jak łatwo definiować, mapować i rozumieć podstawowe procesy biznesowe

Szukasz narzędzia do doskonalenia procesów, które pozwoli Ci lepiej odwzorować, zdefiniować i zrozumieć mówię o procesach biznesowych. To efektywne procesy biznesowe, pozwalają na realizację zadań na wysokim poziomie i działać szybciej niż konkurencja. Ale skąd wiesz, że twoje procesy biznesowe działają? I czy rzeczy, za pomocą których próbujesz wzmocnić swoje procesy, również działają? 

Styczeń 2022

Wymagania ISO 22301

Norma ISO 22301 przedstawia ramy do planowania, testowania i monitorowania systemu zarządzania ciągłością działania. Dokument ISO 22301 zawiera 10 sekcji, które wprowadzają normę i definicje, a także wymagania normy, które muszą zostać spełnione.

ISO 22301

Kiedy po raz pierwszy pojawiła się norma ISO 22301, zastąpiła ona brytyjską normę BS 25999. Analitycy systemu zarządzania ciągłością zauważają kilka różnic między BS 25999 a ISO 22301. Obydwa standardy oferują metodyczne, usystematyzowane podejście do ciągłości biznesowej, odporności operacyjnej i reagowania na incydenty. Jednak z definicji normy ISO są normami systemu zarządzania; mają również określony format. Dlatego głównymi różnice dotyczą formatu.